IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Chernomore Start.bg Posoka Boec

Как тялото ви да излъчва професионализъм по време на интервю

15 август 2012 14 00

10 съвета за поведение на тялото, което ще ви помогне да спечелите първата си работа

Снимка: Dreamstime

Снимка: Dreamstime

Като прясно завършил дипломант, вие прекарвате дълго време и влагате много старание в изработване на перфектната автобиография, с която да сразите работодателите на първите си интервюта. Ала на тях, ще се нуждаете от много повече от нея, за да спечелите работата в действителност.

Разполагате само с 7 секунди, за да направите първо впечатление, а то е много важно, тъй като щом веднъж интервюиращият ви лепне етикета на плах, уверен, вдъхващ доверие, арогантен и т.н., е много трудно да промените мнението му от тук нататък.

За съжаление, толкова много хора се концентрират основно върху това, което говорят и не осъзнават влиянието на вторичния разговор, който се води паралелно, а именно този на езика на тялото им.

За да се възползвате максимално от тези няколко първи секунди, вижте следните съвети и стратегии за езика на вашето тяло:

1. Нагласете стойката си. Най бързият начин да внушите специално отношение е като заемете съответната поза, което трябва да направите преди да влезете в залата за срещи. Вдигнете глава, изпънете рамене и се изправете в целия си блясък. Така ще излъчвате увереност и компетентност още от мига, в който прекрачите прага.

2. Понижете тембъра на гласа си. Когато сте нервни или развълнувани, гласът ви има тенденция да изтънява и да се покачва. Точно преди интервюто, позволете на гласа ви да се отпусне в нормалното си състояние, техника, която можете да научите при някой специалист за публично говорене. Това можете да направите като съберете устните си и издавате звука „ъм хъм, ъм хъм, ъм хъм".

3. Усмихнете се. Усмивката е покана и знак за приветствие. Тя казва за вас „Аз съм приятен и достъпен човек".

4. Осъществявайте контакт с очите. Когато гледате събеседника си в очите, вие обменяте енергия и изпращате посланието, че сте спокоен и отворен човек.

5. Повдигайте вежди. Отворете очите си малко по-широко, за да симулирате ефекта на повдигнатата вежда – универсален знак, който означава разбиране и признание.

6. Здрависайте се. Това е най-бързият и лесен начин за установяване на разбирателство, но е важно да го направите както трябва. Едно хубаво ръкостискане може да постигне същото ниво на близост като един приблизително три часов разговор.

7. Наведете се леко. Слабото навеждане напред показва, че вниманието и интересът ви са посветени на човека, с когото разговаряте. Много е важно да уважавате личното пространство на другия обаче, което означава да стоите на приблизително 2 крачки от него.

8. Поддържайте отворен езика на тялото си. Можете да скръстите ръце пред гърдите си, само ако ви е хладно или се чувствате по-добре така, но повечето интервюиращи биха интерпретирали един такъв жест като отбранителен или съпротивителен. Колкото повече от тялото ви е открито, толкова по-самоуверен изглеждате.

9. Говорете с ръце. Тъй като жестикулирането е интегрално свързано с говоренето, движението на ръцете ви, докато говорите, би могло да подсили смисъла на думите ви.

10. Облечете се подобаващо. Може и да е старомодно, но на интервю за работа ви преценяват изключително по външния вид, облеклото и нивото на поддържаност. Така че, ако искате да ви възприемат като завършеният професионалист, какъвто сте в действителност, се облечете като такъв.

КоментариКоментари

( преди 12 години )
Забравили сте най-важното правило: бъдете близък или познат на шефа или друго влиятелно лице за да ви вземат на работа!
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар