IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Chernomore Start.bg Posoka Boec

Как да се справите с проблемните хора на работното място

21 август 2012 06 40

Няколко съвета как да разрешите проблема

Снимки: Dreamstime

Снимки: Dreamstime

Негативните и зле настроени служители са предпоставка за лоша и напрегната работна среда. Това може да се отрази зле както на останалите работници, така и да повлияе негативно на фирмата. Какво трябва да направите в такъв случай?

Използвайте законови мерки

Обърнете се към отдел „Човешки ресурси“. Дори и да работите в по-малка фирма без HR екип, мениджърът ви трябва да има готов план за справяне с подобна ситуация. В по-малка компания, проблемният служител може да има още по-силно лошо влияние върху работата, затова трябва да се действа бързо.

Първата стъпка е да определите поведението на служителя, като дадете конкретни примери какво прави или не прави той. После поговорете с него, дайте му възможност да се защити и да обясни какво провокира поведението му.

Причините за неадекватното държание на служителя могат да бъдат много – проблеми у дома, конфликт с други служители или дори може да се чувства недооценен на работното място.

Без значение обаче какъв е отговорът, трябва да бъдете пределно ясни, че подобно поведение няма да бъде толерирано. Най-добре определете известен период от време, в който проблемният служител на бъде на „изпитателен“ срок. Използвайте дадената ситуация и проведете разговор с всички подчинени за задълженията им и за работната атмосфера в офиса. Нека всички са наясно докъде стигат границите и какво поведение трябва да спазват.

Предвиждайте и предотвратявайте проблемите

Разбира се, най-добрият вариант е да „хванете“ проблема, още докато се заражда. Опитайте се да бъдете по-наблюдателни и да следите повече служителите. Ако усетите, че някой няма място повече във фирмата, отстранете го възможно най-рано, за да не създава излишно напрежение в офиса.

Независимо от добрите условия на работа, понякога ще се намерят служители, на които нещо да не им хареса. Все пак, за да сведете броят им почти до минимум, следвайте тези правила:

1. Използвайте „похвалната тактика“

Това е същият метод, както при децата. Когато някой се справи добре с възложената задача или работи допълнително време – поощрете го. Щом служителят вижда, че е оценен, това за него е мотивация да дава все по-доброто, на което е способен.

2. Книга за оплаквания

Както в ресторантите. Направете книга, в която служителите да могат да вписват забележките си. Трябва да ги успокоите, обаче, че това няма да им повлияе негативно. Комуникацията между работници и работодатели е много важна.

3. Правете „избори“

Нека всеки служител оценява анонимно останалите. Така ще усетите, ако между някои подчинени има конфликт или пък, ако някой служител не си върши добре работата и не се харесва от всички други.

Автор на статията:
Милена Алексиева

КоментариКоментари