Негативните и зле настроени служители са предпоставка за лоша и напрегната работна среда. Това може да се отрази зле както на останалите работници, така и да повлияе негативно на фирмата. Какво трябва да направите в такъв случай?
Използвайте законови мерки
Обърнете се към отдел „Човешки ресурси“. Дори и да работите в по-малка фирма без HR екип, мениджърът ви трябва да има готов план за справяне с подобна ситуация. В по-малка компания, проблемният служител може да има още по-силно лошо влияние върху работата, затова трябва да се действа бързо.
Първата стъпка е да определите поведението на служителя, като дадете конкретни примери какво прави или не прави той. После поговорете с него, дайте му възможност да се защити и да обясни какво провокира поведението му.
Причините за неадекватното държание на служителя могат да бъдат много – проблеми у дома, конфликт с други служители или дори може да се чувства недооценен на работното място.
Без значение обаче какъв е отговорът, трябва да бъдете пределно ясни, че подобно поведение няма да бъде толерирано. Най-добре определете известен период от време, в който проблемният служител на бъде на „изпитателен“ срок. Използвайте дадената ситуация и проведете разговор с всички подчинени за задълженията им и за работната атмосфера в офиса. Нека всички са наясно докъде стигат границите и какво поведение трябва да спазват.
Предвиждайте и предотвратявайте проблемите
Разбира се, най-добрият вариант е да „хванете“ проблема, още докато се заражда. Опитайте се да бъдете по-наблюдателни и да следите повече служителите. Ако усетите, че някой няма място повече във фирмата, отстранете го възможно най-рано, за да не създава излишно напрежение в офиса.
Независимо от добрите условия на работа, понякога ще се намерят служители, на които нещо да не им хареса. Все пак, за да сведете броят им почти до минимум, следвайте тези правила:
1. Използвайте „похвалната тактика“
Това е същият метод, както при децата. Когато някой се справи добре с възложената задача или работи допълнително време – поощрете го. Щом служителят вижда, че е оценен, това за него е мотивация да дава все по-доброто, на което е способен.
2. Книга за оплаквания
Както в ресторантите. Направете книга, в която служителите да могат да вписват забележките си. Трябва да ги успокоите, обаче, че това няма да им повлияе негативно. Комуникацията между работници и работодатели е много важна.
3. Правете „избори“
Нека всеки служител оценява анонимно останалите. Така ще усетите, ако между някои подчинени има конфликт или пък, ако някой служител не си върши добре работата и не се харесва от всички други.




Ивайло Нецов: Българският пазар е твърде малък за четири платформи за доставки на храна
Майкъл Сампери и Улрик Бокеме с впечатляващи победи на SENSHI 29 във Варна
Почистването на орбитални отломки може да се превърне в печеливш бизнес
Съоснователят на Neuralink стартира проект, който може да промени човешката еволюция
Роботът Optimus е усвоил бягането, движейки се почти като човек
Открита е уязвимост в механизма за възстановяване на ДНК на раковите клетки
Спортът по телевизията днес, 7 декември
Мачовете по телевизията, днес 7 декември
Мантас Римдейка с впечатляваща победа на SENSHI 29
Ейса луда от любов по Гришо + СНИМКИ
Дневен хороскоп за 7 декември, неделя
Седмична таро прогноза за 8 – 14 декември
Любовен хороскоп за 8 – 14 декември
„Атомни навици. Наръчник за постигане на мечтания живот“ от Джеймс Клиър
Хранителен режим при Хашимото
Стартират нови национални програми за скрининг на колоректален и цервикален рак
Защо корейското кимчи е полезно за имунната система?
Инфекция с Campylobacter при деца – как да я разпознаем?
Остави коментар