Една от тенденциите в модерния бизнес е да се водят клиенти за обсъждане на бизнес идеи не къде да е, ами във фитнеса. За новата практика си има и название - "sweatworking", и представлява нещо като брайнсторминг докато тренираш в компанията на свои колеги или клиенти. Тя се явява като по-здравословната алтернатива на популярните до сега бизнес срещи в бара или ресторанта и на поостарелите на голф или тенис корта.
Разбира се, този похват си има множество недостатъци. Например, не можете да очаквате от клиент, който води заседнал начин на живот и не спортува редовно да хареса подобна идея, но тази статия е за ползите, които тази новост би могла да ви донесе:
Имате извинение да си купите страхотни дрехи за тренировка
По принцип не е оправдано да инвестирате крупни суми в дрехи, в които предимно ще се потите или в нещо, което с презрение наричаме „официален" анцуг. Ала когато става въпрос за бизнес, всеки разход си заслужава. Редно е представителния вид от конферентната зала, в която са свикнали да ви виждат клиентите ви, да е с вас и в спортно-служебната обстановка на фитнеса. Ето защо най-накрая можете да си позволите съвсем оправдано да си купите онази тениска за 70 лв, която иначе поглеждахте със страх.
Не е нужно да се престаравате в тренировката
Тук основната цел е да се осъществи контакт, да се обсъдят проекти или да се родят идеи, затова интензивността на тренировката е съвсем приемливо да е в долните граници. Можете да си въртите педалите на велотренажора на най-ниската степен на съпротивление и пак да сте на кормилото на преговорите.
Това е добре и в случай, че спортният хъс у човека, с който сте на срещата, не е в изобилие.
Можете да закъснявате за офиса
Трудно е да се организира тренировка в 7 часа сутринта – едно, че не е полезно и второ, кой ще е този клиент, който би се съгласил на подобно нещо? Наместете посещението във фитнеса така, че да в разумно време и това би оправдало едно резонно закъснение за офиса: хем си правите спорта за деня, хем легитимно изяждате малко от работния ден. И запомнете: никой от колегите ви не бива да знае, че двучасовата ви служебна тренировка е била всъщност 30 мин. упражнение с клиента и 90 минутен масаж след това.
Освобождаване на първичната агресия
Това е вариант, подходящ за хора, към които не храните най-топли чувства, а и те имат нещо против вас. Заменете фитнес центъра с боксова тренировка и изпуснете негативната пара – почти всичко всичко е позволено по времето на боксова схватка, нали?!
Освен това, подобна обстановка би могла някак си да поеме неприятни известия и съобщение: представете си как по време на спаринг, заявявате а клиента си, че фирмата ви увеличава с 10% таксите за своите услуги – не стига, че му позволявате да ви бие – съвсем буквално – така че той едва ли би могъл да реагира по-експресивно и да направи нещо повече.
Ще се видите един друг разсъблечени
Ако боксовият ринг е подходящ за клиенти, които не ви харесват особено, съблекалнята на който и да е спорт, е мястото, където би трябвало да заведете онези, които ви харесват прекалено много. Едни от най-основните резултати и решения се раждат по време на преобличане, твърдят специалисти, тъй като откритостта и уязвимостта на ситуацията, работи в полза на по-силния и самоуверен индивид.
Разбира се, има и други начини да разсъблечете и да експлоатирате клиентите си, ала законът забранява повечето от тях...
Е как ви се струва сега тази алтернативна форма на бизнес преговори?