IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Chernomore Start.bg Posoka Boec

Да си добрякът в офиса не е много полезно

21 октомври 2012 09 00

Може би ви е време да станете по-резервиран?

Снимка: Dreamstime

Снимка: Dreamstime

За съжаление, клишето, че добрите момчета наистина са в най-губеща позиция, ще се окаже правилно. Поне такива са резултатите от ново проучване, направено от университета в Принстън, което е горе-долу по темата.

Изследователите, анкетирали 133 души и ги накарали да съчинят имейл, който да включва думи от предварително определен списък. За една група от участниците целта била електронното им писмо да звучи топло и приятелско. За другата част, целта била да звучат компетентно като използват повече сложни и изискани думи от списъка.

След края на изследването учените оценявали участниците според това колко компетентност или топлота излъчват писмата им. Ето и какво открили: онези, които имали за цел да напишат най-вече приятелско писмо са използвали думи, които са понижили техния рейтинг за ниво на компетентност.

"Има конфронтация между това да звучиш сърдечно и да звучиш компетентно", казва авторката на изследването Дебора Холойн, която изследва социалната психология в Принстън. Казано по-просто, ако се държиш твърде приятелски може да накараш хората да те мислят за по-глупав, отколкото си в действителност.

Но защо черти на характера, свързвани с учтивост, висок морал и себеотрицание, се дистанцират от тези, които са свързвани с компетентност, интелект и умения?

„Оказва се, че хората, които изглеждат по-студени се възприемат като по-способни, тъй като представляват потенциална заплаха или враг", допълва Холойн.

Но не бързайте след тази информация да започвате да се държите като гадняра на офиса. "В идеалния случай, някой, който иска да създаде впечатление за висока професионална компетентност трябва също да има възпитан и добронамерен тон", казва авторката.

Проблемът с офис имейлите е, че са много субективни. Различни типове личности могат да интерпретират едно и също изречение по различен начин. Поради тази причина, по-сигурно е да напишете писмото в учтива форма, отколкото да бъдете прекалено дръпнати.

Като съвет към вас е винаги да включвате смислена, сюжетна линия във вашето писмо. Например напишете: "Четвъртък следобед организираме среща за рекламните продажби", а не "Хайде на среща в четвъртък следобед".

Освен това сведете удивителни знаци, благодарствените думи, възторжените възклицания и благопожеланията до минимум в имейла.

Автор - снимка
Автор на статията:
Teodora Dragoeva

КоментариКоментари