До момента няма човек, който да не знае за търсещата внимание и популярност персона - Лейди Гага. Певицата успява да е в центъра на медиите и в устата на хората и продава като луда. Замисляли ли сте се на какво се дължи нейният бизнес нюх и как за кратко се превърна в една от най-ярките звезди на музикалната сцена?
Поп звездата, която блести най-вече с ексцентризъм, продаде над 13 милиона албума, 51 милиона сингъла, има 12 номинации за Грами, както и най-бързата продажба на песни в историята на iTunes. Гага определени прави нещата, както трябва.
Ето и десет стъпки, които можете да „откраднете" от Гага, а защо после не и нейните 30-сантиметрови платформи!
1. Използвайте силата на социалните мрежи
Един от най-големите подвизи на Гага е, че успя да събере над 50 млн. фена само във Facebook, а в Twitter последователите ѝ са с внушителната цифра от над 16 милиона, което я превърна в най-следената звезда. Ако бяхте Гага, щяхте да сте следени от 32 милиона очи и всяка ваша дума, щеше да е попивана за секунди. Това определено ви обгражда с достатъчно внимание, където да пробутате бизнес идеите си и да намерите нови съмишленици, спонсори, предложения...
2. Обединете усилията си с успешна компания
Крава, пиле, сено и Лейди Гага?
За да насърчи продажбите на последния си албум певицата се кооперира с „Zynga – създателите на най-популярната игра във facebook – Farmville. Резултатът бе създаването на Gagaville или виртуална ферма, където феновете могат да отглеждат на своя земя еднорози и кристали.
Имате ли нужда от еднорози, за да развиете бизнеса си? Вероятно не, Но идеята е да мислите извън общоприетите рамки и стандарти.
3. Променяйте визията си често
Лейди Гага сменя цвета на косата си и тоалетите си при всяка нейна публична промяна. Тук не става въпрос за това да променяте дизайна и логото на компанията си. Но се старайте да променяте съдържанието често. Туитването на новини и други интересни събития ще поддържа интереса на поддръжниците ви, което е най-важното нещо! Знаем, че повечето неща зависят от бюджета ви, но има начин да не го натоварвате и пак да останете интересни и полезни на хората.
4. Направете нещо щуро, за да ви запомнят
Тя облече рокля от месо. И това решение бе адекватно за бранша, в който се намира. В зависимост от това в какъв бранш оперира вашата компания, намерете своята „рокля от месо". Ако не ви хрумва конкретна идея, съберете екипа си на един брейнсторминг и ще се изненадате от резултата.
5. Вземете нещо от идолите си, но умерено
Лейди Гага може да е много неща, но не и Оригиналът! Критиците не спряха да разконспирират от кого какво е „откраднала" като сред имената се споменаваха тези на Мадона, Гуен Стефани, Грейс Джоунс и т.н. Има начин да бъдете инспирирани от определени хора, продукти, философия или бизнес, без да робувате на него.
6. Включете се в благотворителна кауза
Тя защитава гейовете и по-точно правата им. Ако тази кауза не ви е по сърце обаче, можете да се захванете с друга. Участието в благотворителни инициативи ще помогне за имиджа на компанията ви.
Дори да нямате пари, с които да се включите, можете да намерите други алтернативи, съобразно типа ви бизнес, с които да сте полезни на някоя организация.
7. Никога не спирайте
Откакто реши, че ще става звезда (през 2008 г) Гага не почива. Тя всеки път излиза с нещо ново и не си позволява забележими паузи. Винаги трябва да гледате напред и нагоре.
8. Прегърнете недостатъците си
Когато мис Екстраваганца стартира кариерата си, тя прикриваше лицето си с много грим, маски и големи очила. Това не продължи дълго и тя взе решение да покаже на света лицето си, каквото е.
Хората отбягват ли вашата компания, като не я приемат на сериозно, защото е прекалено малка? Ами подчертайте размера ѝ и го изтъкнете като предимство!
Името ѝ странно ли е? Ами това ви прави уникални и лесно откриваеми в Google! Превърнете недостатъците в предимства!
9. Опознайте аудиторията/клинетите/таргета си
Тя разбра, че феновете ѝ искат да я виждат различна, свободна, без цензура и задръжки и им го даде. Продължава да им го дава във всеки един момент с всяка своя изява. Искат да я видят в балон, потопена в мляко, латекс или дори бисквити... каквото искат, тя ще им го даде и те ще я боготворят още повече.
Е, разбрахте ли какво трябва да направите?
10. Измислете специално име за своите фенове/клиенти /потребители
Това би било малко сложно, защото за да звучите сериозно, не можете да наречете своите потребители „малки чудовища". Но пък ако името на компанията ви позволява да извадите някакво умалително, което да покаже специалното ви отношение към клиентите ви, направете го.