IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Как НЕ трябва да мотивирате служителите си

3 декември 2012 13 00

10 управленски навика, с които е добре да се разделите

Снимка: Dreamstime

Снимка: Dreamstime

Чувствате ли се демотивиран? А животът в службата ви монотонен и скучен ли е? Дори да сте мениджър тези усещания може да не са ви чужди. Но как да бъдете ефективен лидер и мениджър в този променящ се свят, когато самият вие не се чувствате мотивиран?

Според една нова анкета, голяма част от днешните мениджъри управляват служителите си чрез стресиращ подход. Но това е, защото самите те усещат натиск от ръководството и им е много по-лесно да мачкат своите подчинени, отколкото да се опитат да ги мотивират чрез позитивни методи.

Ето защо, колкото и да сте пренатоварен, ако усещате, че екипът ви е неефективен, може би трябва да се опитате да управлявате вашите служители чрез други методи. А ето и какво не трябва да правите:

1. Не фаворизирайте определени служители. Това, че определен служител има дадени добри качества, не го прави страхотен във всичко и ще е грешка да го очаквате от него. Специалистите казват, че ефектът на ореола е равен на ефекта на Дявола. Тоест, само ще навредите на мотивацията на вашия служител и ще озлобите другите към него.

2. Не унижавайте служителите си особено пред други хора/служители.

3. Не подценявайте обратната връзка, само защото имате доверие на вашите служители и смятате, че те знаят или че са разбрали как да свършат работата. Един добър мениджър трябва да има добра обратна връзка със своите подчинени. Това означава, че ще научава и отрицателните, и положителните резултати навреме, така че да може да предприеме действия, ако се налага.

4. Не подценявайте силата на продължителните служебни разговори за изграждане на доверие и по-продуктивни връзки между вас и служителите ви. Тоест, общувайте с тях пълноценно.

5. Не си мислете, че вашият екип интуитивно знае какво е печеливша стратегия. Най-важната роля на мениджъра е да изясни на подчинените си какви са очакванията на фирмата в числа и проценти и след това да помогне на хората си да постигнат тези цели.

6. Не си мислете, че хората ще разберат мотивите зад по-крайните ви решения отново интуитивно. По същия начин, не обвинявайте за всички лоши решения по-висшестоящия от вас мениджмънт или някой друг отдел. Служителите няма да ви разберат, ако не им обясните точно ситуацията.

7. Не забравяйте, че хвалбите за успехите са за екипа, а не лично за вас. Всеки човек обича награда за добре свършената работа. Затова не се отказвайте от похвалите към екипа си и не се старайте да обирате сам всички аплодисменти.

8. Не говорете негативно за останалите членове от екипа, за шефовете или за други колеги пред определени, по-близки служители. Винаги може да се разчуе.

9. Не си играйте на развален телефон и не очаквайте друг човек да предаде вашите желания, заповеди и препоръки. Винаги информацията може да се изкриви по пъти и това да е във ваш ущърб или да се отрази негативно на работата.

10. Никога не спирайте да се оглеждате за нови хора в екипа си. Всеки нов служител ще внесе "нова кръв" в екипа и организацията и ще ги зареди с нова енергия. Не се оставяйте на течението дори и по отношение на служителите си.

Автор - снимка
Автор на статията:
Teodora Dragoeva

КоментариКоментари

Някой си ( преди 11 години )
Мисля че т.9 масово не се спазва и някои гадини много обичат да се облагодетестват от това.Независимо дали се трудиш съвестно, един такъв ,,развален телефон"може не само да обесмисли усилията ви но и да направи всичко възможно хем да разтрои работата ви хем след това да представи пред шефа своята версия за вашите действия силно изопачени.
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар