IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Chernomore Start.bg Posoka Boec

Най-честите оправдания на некадърните шефове

13 февруари 2013 13 40

10-те най-глупави извинения на лошите мениджъри

Снимка: Dreamstime

Снимка: Dreamstime

Има хиляди причини един шеф да не бъде добър шеф и още толкова оправдания затова. Ние все пак решихме да ви формулираме десетте най-чести извинения, с които некадърните мениджъри се опитват да оправдаят своя неуспех или по-точно своя провал да бъдат добри шефове.

Вижте, дали няма да сте чували някои от тях:

1. "Аз съм под невероятен натиск!"

Разбира се, че е. Всеки шеф е „под натиск", но не всеки си го изкарва на своите работници и служители, доставчици, инвеститори и т.н. Ако исканията на шефа изглеждат невъзможни, ако са почти неизпълними и го отдалечават твърде много от екипа, то той няма как да бъде добър шеф. Добрият мениджър не се дистанцира от проблемите и не ги прехвърля на другите, а участва активно в разрешаването им и поема своята отговорност.

2. "Не ми плащат, за да се справям и с това."

Всички велики лидери са се чувствали не достатъчно ценени и не добре компенсиран и това вероятно никога няма да се промени. Един работодател трябва да получава удовлетворение, от това че работата му върви, че се сработва със служителите си и че им помага като наставник да постигнат общите цели на компанията. Добрият шеф не възприема това като нещо излишно, за което не трябва да инвестира труд и време, защото то е част от ръководенето на успешен бизнес.

3. "Моите служители работят по-добре, когато ги оставя на мира."

Ако това е вярно, значи шефът е излишен. Добрите шефове не дишат във врата на служителите си, но все пак им дават наставления за новите посоки или стратегии на фирмата и ги подкрепят активно. Все пак и служителите обичат някакво премерено внимание и тогава се чувстват по-мотивирани. Просто вниманието трябва да дава положително въздействие.

4. "Този процес е създаден от някой, който нищо не разбира."

Това понякога е вярно, но не може да бъде извинение за липса на инициативност за промяна на процеса. Един добър шеф никога няма да седи и да мрънка пред служителите си, че системата не е добра, а ще се опита да поправи дупките по трасето, така че фирмата да продължи да се развива.

Добрият шеф има планове, а не се осланя изцяло на вече изградената система. Ако дадена политика или насоки не му харесват, той ги игнорира и променя нещата към по-добро. Отговорност на всеки мениджър е да защитава и насърчава интересите на служителите си във възможно най-голяма степен.

5. "Не мога да обслужа всички интереси."

Ако политиката на компанията буксува, добрият шеф /собственик трябва да я промени. Това е негова работа и той не може да очаква, че хората ще бъдат мотивирани да си вършат работата или ще се представят добре, ако нещо ги възпрепятства непрекъснато.

6. "Не мога да му вдигна заплатата, защото ще се главозамае."

Един добър шеф не трябва да се притеснява, че служителите му могат да го засенчат. Неговата цел трябва да е точно да има служители, които притежават потенциала да го засенчат. Умните лидери се обграждат с талантливи хора и специалисти и така стават велики лидери.

7. "Няма да хваля хората, които се справят добре, за да не самозабравят."

Похвалата е вид мотивация. Не става въпрос шефът да засипва с похвали работниците си, а поне от време на време да им казва по няколко добри думи и те веднага ще засияват. Тяхното щастие ще се отрази положително и на фирмата.

8. "Аз бях обучен така!"

Ако един шеф, обучавайки служителите си, ги хвърля направо в огъня, просто защото това е бил начинът, по който някога той е бил въведен в работата, той не е добър. Той трябва да разсъждава така: "Това, което не е достатъчно добро за мен, не е достатъчно добро и за моите служители".

Мениджърът трябва да се отърси от всичките си лоши преживявания (свързани с негови шефове) по пътя на успеха и да оформи по-позитивен подход към своите подчинени.

9. „Нямам време, имам лични ангажименти."

Добрият шеф не пренебрегва проблемите на служителите си, заради ски почивката си. Той знае, че всеки служител заслужава внимание и уважение и трябва да има шанс да зададе своите въпроси. Работниците оценяват високо своя мениджър, когато той е достъпен и се интересува от тях.

10. "Защо да си губя времето? Знам, че няма да го одобря!"

Подобна реплика е един огромен демотиватор за повечето служители, които се чувстват така, сякаш работата и усилията им са безсмислени.

Добрият шеф трябва да протегне ръка, да изслуша идеята на служителя си и, ако трябва да му обясни спокойно, защо идеята не е подходяща.

Автор - снимка
Автор на статията:
Teodora Dragoeva

КоментариКоментари