Често първата компания е като първото дете – идваща на бял свят с много надежди, притеснения и безброй въпроси без отговор. Също както бебето трябва да има име, когато се роди, така и вашият бизнес трябва да получи свое собствено име. Обикновено хората искат името на фирмата им да съдържа техните ценности и отличителните характеристики на компанията.
В процеса на избор на име вие трябва да разберете какво ви прави уникални, различни от другите и по какъв начин най-добре може да се отличите. Наименованието на вашата компания трябва да бъде нещо специално и лесно разпознаваемо. Ето няколко съвета, които ще ви помогнат:
1. Използвайте езикови трикове. Ако вашият бизнес е по-малък, вероятно искате да бъдете по-смели в избора си на име. Може да се спрете на име, което представлява игра на думи. Също така не забравяйте, че доброто име трябва да бъде по-просто. То трябва да бъде лесно както за изговаряне, така и за изписване. На последно място, но не по важност – не копирайте някое чуждо име, особено ако бизнесът на вашата фирма и на другата е в една и съща сфера.
2. Създаване на уникален сайт в интернет. След като измислите име за вашата компания, трябва да решите какъв ще бъде вашият уеб сайт. За съжаление много от популярните имена и думи вече са заети, затова трябва да помислите за някакво съчетание на думи или нещо близко до името на фирмата ви. Digg и Flickr например, са сайтове, чиито имена са запомнящи се с грешките в тях.
3. Необходимост от ново име. Понякога някои компании искат да се разграничат от своето минало и затова решават да приемат ново име. Най-често това се случва, за да прикрият скандал в миналото и да заблудят клиентите си, че евентуален проблем не би могъл да възникне, след като името и обликът на фирмата са променени. От друга страна една компания може да реши да смени името си, защото то не звучи достатъчно добре.
Една от най-често срещаните грешки при малките фирми е, че техните собственици обвързват себе си с името на своята компания. Това може да бъде пренасяне на цяло име или отделни срички или букви от него. Едва ли при създаването на своята фирма мислите за нейната продажба, но все пак никога не се знае. Имайте предвид, че много по-трудно ще продадете някоя компания, ако тя е пряко обвързана с вас.