IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Chernomore Start.bg Posoka Boec

Станете по-добър лидер с поуките от брака на Ким Кардашян

29 май 2013 12 40

Четири разрушителни поведения, характерни за брака и бизнеса

Ким и Крис през 2011 г.; Снимка: Getty Images

Ким и Крис през 2011 г.; Снимка: Getty Images

Вероятно помните, че риалити звездата Ким Кардашян беше омъжена за баскетболиста Крис Хъмфрис. Шумният им брак просъществува едва 72 дни, но затова пък на нея ѝ отне доста повече време да се разведе със спортиста (което се случи наскоро).

Какво общо има между краткия брак на Ким и бизнеса, ще попитате?. Ами точно от него можете да научите много полезни неща на тема „как да бъдете по-успешен ръководител".

В действителност, според специалистите, има само четири вида поведения, които могат да предвидят кои двойки ще имат по-продължителен семеен живот и то с 93 % точност.

Става въпрос за обезпокоителния квартет – неуважение, критика, самозащита и протакане (всички те присъстваха в отношенията между Кардашян и Хъмфрис и са заснети в различни предавания от нейното риалити шоу).

Избягването на тези четири вида поведения може да бъде добра стратегия, както в брака, така и за всеки лидер, който иска да подобри комуникацията си със своите подчинени.

Ето какво можете да направите, за да ги избегнете в бизнеса си:

1. Избягвайте да демонстрирате презрение, като изграждате култура на признателност.

Презрението е мощен микс от гняв и отвращение. За да го избегнете, трябва да му противодействате с неговия антипод - уважението. Това може да означава да отпускате бонуси за лични постижения на някои свои служители и да им изказвате своето възхищение за тяхната добре свършена работа. Това ще им покаже, че вие, като лидер, очаквате същия вид отношение в замяна.

2. Критикувайте действията, а не хората, които стоят зад тях.

Разграничавайте личната критика, която всички хора приемат трудно и считат за груба, с основателното недоволство от някакви резултати.

Има една стара поговорка, която гласи: "Хвали пред хората, критикувай насаме". Ако критикувате подчинените си пред целия екип, вие насърчавате културата на презрението. Подобно отношение изглежда винаги като лична атака и буди съмнения. Ако имате да им казвате нещо, което би ги засегнало, направете го на четири очи. Пред екипа можете да критикувате недобре свършената работа и лошите резултати, но без да визирате някого конкретно.

3. Избягвайте да се държите отбранително. Реагирайте отговорно.

Казват, че най-добрата защита е нападението, но когато атакувате, вие сякаш прикривате престъпление. Има един епизод, в който Ким обвинява Хъмфрис, че е изгубила чифт обеци за 75 хиляди щатски долара в океана заради него, отказвайки да признае своята собствена вина.

Избягвайте да се държите отбранително и по-скоро поемайте своята отговорност, дори когато нещата се объркат. Това не означава, че поемате цялата вина, а просто че признавате своите действия или бездействия, които може да са допринесли за по-лошата производителност на фирмата.

4. Не толерирайте протаканията.

Казват, че обратното на любовта не е омразата, а апатията. За да се убедите в това, изгледайте серията от шоуто на Кардашян, в която тя казва на Хъмфрис, че не планира да вземе фамилията му, очаквайки той да реагира зле, а той се държи така, сякаш не я чува.

Отлагането на неприятните неща, всъщност е поведенчески отговор на стреса. Когато не искате да се ангажирате с нещо, а го отлагате в бъдещето, вие всъщност се подлагате на още по-голямо напрежение.

Помнете, че вашият бизнес е по-ценен от този моментен стрес и е по-добре да вземете нещата в свои ръце още сега. Има една приказка: „Кризата днес е шегата от утрешния ден." Тоест, като се изправите лице в лице с трудностите веднага, те ще преминат и ще имате сили дори да се шегувате с тях, но ако ги отлагате, те все някога ще се върнат при вас като бумеранг.

Автор - снимка
Автор на статията:
Teodora Dragoeva

КоментариКоментари