Предлагаме ви няколко съвета от авторката на бестселъра „Fierce Conversations" Сюзън Скот. Тя формулира доста добре самоунищожителните стратегии за продажби на много компании. Ето и 6-те от тях, които са най-често срещани:
1. Прескачане на лицето, отговорно за конкретната продажба
Ако продавате директно на главния изпълнителен директор, прескачайки неговите подчинени, които отговарят за сделката, постъпката ви ще изглежда двусмислена и враждебна. Най-вероятно няма да получите продажбата и ще се сдобиете с враг в лицето на човека, когото сте прескочили и то за цял живот.
2. Завъртате се на 180 градуса по време на преговори.
Ако сте във вихъра на сериозни преговори и през цялото време сте настоявали пред отсрещната страна, че вашата компания никога не прави отстъпки, но изведнъж само и само да спечелите клиента, решите да предложите огромна отстъпка, това ще ви изиграе лоша шега. Вашите клиенти/купувачи с право ще заключат, че или нещо ги лъжете, или фирмата ви е напълно безгръбначна.
3. Разобличаване по нелоялен начин на вашите конкуренти
Ако по време на преговори започнете да изливате помия по адрес на вашите конкуренти в бизнеса, то клиентът ви ще заключи, че вашите собствени предложения са толкова слаби, че трябва да прибегнете до удари под кръста. Ако пък започнете да критикувате конкурентите на вашите клиенти, то това ще им изглежда така, сякаш им лазите в краката, само и само да реализирате продажбата.
4. Спестявате важна информация на клиента
Никога не се страхувайте да кажете на клиентите си това, което те трябва да знаят, преди да са сключили сделката си с вас. Ако скриете от тях някаква важна информация за продуктите си и те направят грешката да ви повярват, после ще ви мразят от дъното на душата си и ще ви разнасят из бизнес средите като нелоялна фирма, от която не трябва да се купува нищо. А лошата реклама си е лоша реклама в бизнеса!
5. Приемате лоялността на клиента като даденост
Много е лесно да объркате клиентската апатия с клиентска лоялност. Ако един клиент не ползва продуктите ви активно, той не е лоялен към вас и винаги може да ви предаде. Във всеки един момент вие можете да го загубите, а той да премине към конкуренцията , така че полагайте специални усилия за апатичните клиенти.