Не е необходимо да сте изпълнителен директор, за да се погрижите за създаването на една по-обективна и приятна работна среда. Дори един мениджър на средно ниво или шеф на екип създава мини среда в неговата част от компанията.
Някои от тези звена са „токсични" за цялата фирма, а други се крепят на доверие и уважение и служат за пример на другите колеги.
Доверието е градивна частица за създаването на екипи и интеграцията на служителите в една компания. Ако лидерът е честен със своите подчинени, то и те ще му отвръщат със същото. А няма нищо по-хубаво от една компания, лишена от интриги и лицемерие.
Ето и седем съвета, с които може да минимализирате измамите във вашия офис:
1. Покажете, че умеете да пазите тайна.
Ако вашите служители знаят, че можете да пазите конфиденциалност, те ще ви се доверяват. Това означава, че все някой ще пази гърба ви и дори и да има слухове или негативни подмятания по ваш адрес или за други колеги, винаги ще се намери човек, който да ви информира за проблема и ще можете да действате в посока разрешаването му.
2. Казвайте възможно повече на своите хора, дори някои от нещата да са по-конфиденциални.
Служителите не обичат да стоят „на тъмно". Особено ако усещат, че нещо се крои, а никой нищо не им казва. Това винаги е повод за клюки и интриги. Ако имате информация, която пряко касае работата им, не увъртайте и не ги лъжете. Бъдете максимално откровени, дори да има нещо лошо за съобщаване.
3. Ако нещо наистина не може да бъде разкрито, обяснете какво ви спира.
По-добре да им кажете: „Знам, че сте любопитни, но имайте търпение. В момента не мога да разкрия тази информация", отколкото да лъжете или да избягвате разговори с подчинените си.
4. Обсъждайте слуховете открито.
Ако в офиса се усеща необичайно „жужене", съберете всички служители с добронамерен тон и ги попитайте какво ги притеснява. Важно е да покажете, че не осъждате никого, нито ще си нарочите „виновник", а просто искате да внесете яснота по конкретния въпрос, станал повод за клюки.
5. Не си присвоявайте заслугите на екипа.
Ако не умеете да споделяте успеха със своя екип/служители, то те ще ви гледат лошо и ще ви имат за измамник. Добрият лидер умее да цени хората си и по този начин се радва на тяхното уважение и подкрепа.
6. Търсете решения, а не кого да обвините.
Когато карате хората си да се учат от собствените си грешки, вместо да ги критикувате за тях, вие намалявате страха в офиса и нуждата те да се „покриват" един друг.
7. Следвайте ценностите, които проповядвате.
Ако постоянно повтаряте на подчинените си, че цените искреността, доверието и уважението, а вие самият не проявявате такива, то в техните очи вие не сте авторитет, а лицемер и измамник. Шефът трябва да бъде пример!