IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Chernomore Start.bg Posoka Boec

Умението, което всеки лидер трябва да овладее

25 септември 2013 12 00

Дори да сте умни, талантливи и амбициозни, трябва да се научите на още, за да се издигнете до върха

Снимка: Dreamstime

Снимка: Dreamstime

Има много качества, които са необходими, за да се превърнете в успешен лидер. Някои от тях са амбиция, талант и умения за добра комуникация с останалите. Най-добрите лидери обаче имат рядката способност да изграждат доверие и чувство на удобство сред своите служители. Те постигат това с едно просто умение, а именно – прошката.

Лесно е да се работи с хора, които правят всичко правилно. Понякога се случва да има грешки, а рядко и големи провали. Тези провали могат да имат негативни последствия не само за провалилия се служител, но и за фирмата като цяло. Това е критичният момент, в който човек може да блесне като истински лидер. Лидерът, който може да прости и да възстанови общото доверие в екипа. Лидерът, който може да преодолее всяко препятствие и да се справи със всяко предизвикателство.

Ето как може да овладеете умението за прошка:

1. Направете признанията лесни. Няма нищо по-лошо от това човек да признае за грешка дълго време, след като я е направил. Често прикриването може да има по-големи последици, отколкото самото грешно действие. Още повече по този начин се насажда бъдещо подозрение и недоверие. Добрият лидер насърчава атмосферата на откритост, където служителите открито могат да говорят за своите грешки.

2. Пропуснете дългите обяснения. Никой не иска дълъг списък с извинения. Понякога просто се случват грешки и човек допуска неточности. Добрите лидери не се фокусират върху определяне на вината, а вместо това помагат на екипа да се поучи от негативния опит.

3. Придайте смисъл на думата „съжалявам“. Няма нужда служителите ви да се извиняват за всеки малък и незначителен пропуск от тяхна страна. Научете своя екип, че думата „съжалявам“ има много по-силно значение и не трябва да се употребява прекалено често, защото губи своя смисъл. Добрите лидери искат истинско признание и разкаяние от служителите си, когато е необходимо, а не привидно извинение за всяко нещо.

4. Дайте на хората възможност да се реваншират. Когато някой ваш служител обърка нещо, дайте му възможност да се реваншира. По този начин ще забравите по-лесно за неприятната случка, а самият човек ще се почувства много по-добре, когато види, че не се проваля във всичко, а напротив.

Автор на статията:
Милена Алексиева

КоментариКоментари