IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Как да спечелите „трудните“ служители

28 ноември 2013 09 20

По какъв начин трябва да ръководите, когато вашите подчинени не искат да ви следват

Снимка: Dreamstime

Снимка: Dreamstime

В по-голяма фирма, където работят повече служители, винаги съществува възможността някой да „кривне от пътя“ и да пренебрегне шефския авторитет. Със сигурност работещите не харесват всяко решение, което взима техният началник. Силните лидери обаче знаят как да обединят служителите си и да ги накарат да приемат първоначално отхвърлената идея. Ето и начините, които ще ви помогнат да преодолеете „трудните“ служители, които не желаят да се променят:

1. Знайте, че всяка промяна предизвиква отбрана. Хората са същества, които привикват към определен модел на живот, поведение, работа и т. н. Съвсем нормално е човек да бъде предпазлив или дори лошо настроен към определена промяна, за която не се чувства подготвен. Така че не приемайте опозицията лично, защото става въпрос за нещо много по-голямо от вашата идея. Когато лидерите започват да се движат напред, техните служители се противопоставят на промяната, защото не обичат несигурността. Повечето хора предпочитат да имат познати проблеми, отколкото непознати решения. Затова е много важно да обясните всяка промяна на своите подчинени – с какво тя ще им се отрази положително, негативно и по какъв начин точно ще ги засегне.

2. Не забравяйте принципа 20-50-30. Съществува определено правило, което в най-общия смисъл изглежда по този начин: 20% от хората ви ще подкрепят вашите усилия, 50% ще се колебаят, а 30% ще се въздържат или ще се обявят против. Затова няма смисъл да губите време и да убеждавате невярващите – дори в някои случаи това ще предизвика още по-силен отпор. Вместо това се насочете към тези 50 на сто от служителите, които се колебаят и към тези, които ви подкрепят. С тяхна помощ ще можете да затвърдите своя авторитет и да наложите своите идеи.

3. Поставете ясни цели и ясни награди. Всеки човек се нуждае от дефинирана крайна цел, за да се измъкне сам от трудните времена, изпълнени с предизвикателства. Служителят трябва да бъде наясно с какво упоритият му труд ще му се отплати. Това е задължение именно на лидера – той е човекът, който трябва да мотивира своите подчинени и да им припомня защо си заслужава да правят това, което трябва. Без чувство за цел хората се уморяват по-лесно и губят амбиция.

4. Бъдете честни за трудностите. След като обявите кампанията си за промяна, трябва да бъдете честни и за трудностите, с които ще се сблъскат служителите ви. Дори да смятате, че това е нетипичен лидерски подход – честното обяснение на това как стоят нещата, може да ви спечели много повече симпатии, отколкото подозирате. Ако вашите служители знаят евентуално какви проблеми могат да очакват, те ще бъдат подготвени за тях и тогава няма да реагират остро срещу вас и новата наложена ситуация. Споделете както положителните страни на вашето решение, така и негативните.

Автор на статията:
Милена Алексиева

КоментариКоментари