В по-голяма фирма, където работят повече служители, винаги съществува възможността някой да „кривне от пътя“ и да пренебрегне шефския авторитет. Със сигурност работещите не харесват всяко решение, което взима техният началник. Силните лидери обаче знаят как да обединят служителите си и да ги накарат да приемат първоначално отхвърлената идея. Ето и начините, които ще ви помогнат да преодолеете „трудните“ служители, които не желаят да се променят:
1. Знайте, че всяка промяна предизвиква отбрана. Хората са същества, които привикват към определен модел на живот, поведение, работа и т. н. Съвсем нормално е човек да бъде предпазлив или дори лошо настроен към определена промяна, за която не се чувства подготвен. Така че не приемайте опозицията лично, защото става въпрос за нещо много по-голямо от вашата идея. Когато лидерите започват да се движат напред, техните служители се противопоставят на промяната, защото не обичат несигурността. Повечето хора предпочитат да имат познати проблеми, отколкото непознати решения. Затова е много важно да обясните всяка промяна на своите подчинени – с какво тя ще им се отрази положително, негативно и по какъв начин точно ще ги засегне.
2. Не забравяйте принципа 20-50-30. Съществува определено правило, което в най-общия смисъл изглежда по този начин: 20% от хората ви ще подкрепят вашите усилия, 50% ще се колебаят, а 30% ще се въздържат или ще се обявят против. Затова няма смисъл да губите време и да убеждавате невярващите – дори в някои случаи това ще предизвика още по-силен отпор. Вместо това се насочете към тези 50 на сто от служителите, които се колебаят и към тези, които ви подкрепят. С тяхна помощ ще можете да затвърдите своя авторитет и да наложите своите идеи.
3. Поставете ясни цели и ясни награди. Всеки човек се нуждае от дефинирана крайна цел, за да се измъкне сам от трудните времена, изпълнени с предизвикателства. Служителят трябва да бъде наясно с какво упоритият му труд ще му се отплати. Това е задължение именно на лидера – той е човекът, който трябва да мотивира своите подчинени и да им припомня защо си заслужава да правят това, което трябва. Без чувство за цел хората се уморяват по-лесно и губят амбиция.
4. Бъдете честни за трудностите. След като обявите кампанията си за промяна, трябва да бъдете честни и за трудностите, с които ще се сблъскат служителите ви. Дори да смятате, че това е нетипичен лидерски подход – честното обяснение на това как стоят нещата, може да ви спечели много повече симпатии, отколкото подозирате. Ако вашите служители знаят евентуално какви проблеми могат да очакват, те ще бъдат подготвени за тях и тогава няма да реагират остро срещу вас и новата наложена ситуация. Споделете както положителните страни на вашето решение, така и негативните.





Хороскоп за всички зодии за 10 ноември: Предизвикателства и успехи
Кое прави ремонтите на електромобилите скъпи?
Три билки при хипертония
Почина оперната прима Стефка Евстатиева
MeerKAT засече радиосигнал от междузвездната комета 3I/ATLAS
Неочаквано откритие: Момиче намери на плажа следи от гигант на 200 млн. години
Канадски учен твърди: Извънземни се крият на Луната и шпионират Земята
Учени откриха „блуждаеща“ планета, която поглъща 6 млрд. тона вещества в секунда
Китаец триумфира с първа титла в снукъра
Последният във Висшата лига си намери нов мениджър
Барса взе тежкото гостуване в Галисия
Интер не остави шансове на Лацио и окупира върха
Дневен хороскоп за 10 ноември, понеделник
Седмичен хороскоп за 10 – 16 ноември
Седмична таро прогноза за 10 – 16 ноември
Трапезата на Свети Мина
Епидемия от самота и отсъствие на принадлежност мъчи съвременния човек
Приемът на мелатонин се свърза с повишен риск от сърдечна недостатъчност
Доц. д-р Красимира Христова с международно признание на световния форум по хипертония в Китай
Мобилни екипи на Националния център за психосоматика осигуряват психологична грижа за пациенти с тежки заболявания в София
Остави коментар