IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Chernomore Start.bg Posoka Boec

Как да се превърнете в незаменим служител

12 декември 2013 13 30

Как да направите така, че вашият шеф да не може да си позволи да се раздели с вас

Снимка: Dreamstime

Снимка: Dreamstime

Ако шефът ви смята, че не си вършите перфектно работата, то със сигурност в един момент той може да реши да ви смени, а и вероятно ще се появят достатъчно много хора, които да могат да ви заместят успешно.

Дори да си вършите работата добре, то пак може да сте напълно заменим, ако способностите ви са средностатистически и много хора ги владеят. Има една приказка, че „няма незаменими хора“, но в бизнеса не е точно така. Ако дадена фирма си позволи да изпусне много квалифициран специалист, то може после дълго време да не може да си намери човек с подобно професионално ниво.

Това е и една от причините всеки служител да желае тайно да има някакво предимство пред своите колеги и конкуренти за позицията. Нещо, което да го превръща в незаменим. Но как да станете толкова ценен за компанията си, че шефът ви дори да не може да си представи да ви загуби? Ето ви и пет полезни съвета в тази насока:

1. Не се правете на всезнайкото в офиса.
Въпреки че може да си мислите, че сте ярък и незаменим кадър, то внимавайте да не започнете да се държите надменно с колегите си. Хората винаги търсят за помощ своите интелигентни и способни колеги, но никой не иска да работи с надут всезнайко. Дори шефовете не обичат хора с такъв манталитет. Бъдете лидер, вършете си работата по най-перфектния начин, но не вадете очите на другите с познанията си. Предлагайте съдействие на колегите си, без да парадирате със своите способности и интелект. Това не само, че ще ги подразни, но могат да ви навредят зад гърба ви.

2. Продължавайте да се учите.
Дори да сте много квалифициран по специалността си, то не се отпускайте с това, което вече знаете, а се съсредоточете върху придобиването на още знания. Много компании предлагат стимули на своите служители да участват в различни учебни програми. Така те очакват да си гарантират по-голяма лоялност от страна на работниците. Ако вашата фирма предлага такива класове, бъдете първият записал се. Това не само ще засили вашия набор от умения, но и ще актуализира познанията ви. Тези ваши усилия няма начин да не бъдат забелязани и възнаградени от шефа ви.

3. Стремете се да бъдете добре информиран.
Има голяма разлика между това човек да бъде умен и да бъде добре осведомен. Вие може да цитирате Шекспир и да сте супер образован, но това няма да ви направи незаменим във вашата работа, ако продавате недвижими имоти, например. Гледайте да имате повече знания, които касаят професията ви. Бъдете в крак с новостите в бранша, старайте се да бъдете бърз и ефективен.

4. Научете се да си взаимодействате добре с колегите си.
Ако си взаимодействате ефективно и позитивно с вашите колеги от другите отдели, то вие няма да създавате излишни главоболия на шефовете си. Много хора губят работните си места, точно защото не могат да работят добре в екип. Един от начините да създадете това добро взаимодействие е да бъдете по-общителен в офис средата. Умният служител е този, който може да извлече най-доброто от много различни типове личности. Бъдете търпелив със своите колеги. Съсредоточете се върху себе си, вършете си работата правилно и помогнете на вашите колеги да направят същото.

5. Научете нещо уникално за своята индустрия.
Това може да е чужд език, някаква специфична терминология и др. Научете нещо, с което да сте с едни гърди пред останалите. Нещо, за което цялата фирма ще се обръща към вас за съвет/помощ. Освен това бъдете съвестен служител и показвайте, че сте човек, на когото може да се разчита. Това със сигурност ще ви превърне в незаменим кадър за фирмата ви.

Автор - снимка
Автор на статията:
Teodora Dragoeva

КоментариКоментари