IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Chernomore Start.bg Posoka Boec

Определенията, с които никога не трябва да описвате себе си

10 февруари 2014 10 10

Когато някой друг използва хвалебствени думи по ваш адрес, това е добре, но звучи глупаво, когато вие самите го правите

Снимка: Dreamstime

Снимка: Dreamstime

Няма нищо лошо в това човек да има самочувствие и да знае добре кои са неговите силни качества. Всъщност в динамична бизнес среда като сегашната, това е много важно качество. Когато обаче човек прекали със „саморекламата“, това може да подейства по обратния начин, а именно да отблъсне хората. Ако наистина сте толкова талантливи, за колкото се мислите, не го казвайте, а го покажете. Другите със сигурност ще го забележат, ако наистина е така. Ето и кои са определенията, които никога не бива да използвате сами за себе си:

1. „Мотивиран“.

Предполага се, че всеки работещ човек би трябвало да бъде мотивиран. Така че не звучи добре да изтъквате нещо, което се подразбира от само себе си. Представете си как само звучи да кажете на шефа си, че сте „мотивиран“. Сякаш да му кажете, че до този момент сте работили по-лошо, тъй като не сте били мотивирани.

2. „Иновативен“.

Повечето компании твърдят, че са новаторски. Повечето служители твърдят, че също са такива. Голяма част от тях обаче не са. В това няма нищо лошо, тъй като иновациите невинаги са изискване за успех. Ако наистина имате новаторско мислене, не го казвайте, а го приложете. Споделете идеите, които имате.

3. „Креативен“.

Когато някои думи се използват прекалено често, те губят част от силата си и вече не правят толкова голямо впечатление. „Креативен“ е една от тези думи. В последните години е станало модерно повечето хора да описват себе си като креативни. Други подобни думи са „динамичен, контактен, отборен играч“ и т. н.

4. „Страстен“.

Тази дума приляга по-скоро на обяснения в любов, отколкото на професионално представяне. Дори да влагате страст в работата си, по-добре използвайте друга дума, за да опишете тази своя емоция. Опитайте с фокус, концентрация и насока.

5. „Уникален“.

Пръстовите отпечатъци са уникални. Снежинките са уникални. Вие сте уникални, но уменията ви в работата най-вероятно не са. Не се преструвайте на уникални, защото шефът ви не се интересува от това. За него е важно да вършите работата си по максимално най-добрия начин. Клиентите също искат да получават най-качественото. Покажете преднина пред своите конкуренти и в лицето на хората около вас наистина ще станете уникални.

Автор на статията:
Милена Алексиева

КоментариКоментари