IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Chernomore Start.bg Posoka Boec

Навиците, които могат да стопират кариерата ви

17 юни 2014 07 50

... и дори да я върнат назад

Снимка: thinkstockphotos.com

Снимка: thinkstockphotos.com

Някои хора/служители се сдобиват с едно неприятно самодоволство при най-малкия свой успех. Голяма част от тях дори не осъзнават, че са започнали да се държат като истински сноби и с това да дразнят околните. Те започват да разбират, че са тръгнали в грешна посока с поведението си, едва когато се сблъскат с негативното отношение или критиката на своите колеги или шефове.

Факт е, че има някои видове навици, които човек може да проявява несъзнателно, но те да му костват много по отношение на кариерата като например да я стопират или да я върнат с няколко стъпала назад.

Ето и някои от тях:

1. Навик: Оплаквате се на шефа си за щяло и нещяло.

Някои служители се вайкат за щяло и нещяло по отношение на работата си, внасяйки една отрицателна атмосфера в офиса. Това обикновено прави положението още по-лошо. Дори човек да е „дясна ръка“ на шефа си, той няма да търпи вечно мрънканията му. Ако искате да имате репутацията на отборен играч, то винаги трябва да търсите начини да превърнете дори най-лошия сценарий в положителен. Опитайте се да не стоварвате върху главата на шефа си всички проблеми на планетата, особено ако можете да се справите и сами с голяма част от тях. Така той ще запази положителното си отношение към вас.

2. Навик: Не полагате усилия, ако знаете, че те няма да доведат до някаква облага за вас.

Много хора в корпоративния свят действат единствено според своя личен интерес. Те полагат усилия в работата си, само ако виждат, че могат да спечелят някакви дивиденти. Научете се, че дори някаква работа/ангажимент да не е сред най-важните ви приоритети, това не означава че трябва да я игнорирате или откажете. Така ще си създадете имидж на служител, който се пести и не полага усилия за общото благо. Освен това колегите ви бързо ще изгубят доверие във вас.

3. Навик: Предпочитате да сте популярни, а не уважавани сред колегите си.

Някои служители се опитват с всички сили да демонстрират своето влияние и позиция, без да се борят да спечелят уважението на своите колеги. Да, те може наистина да са добри професионалисти, но ако се опитват да правят кариера чрез конфликти и високомерие, то те са в голяма грешка. Рано или късно ще се появи мениджър на по-висша позиция, който ще се подразни от тяхното самодоволство и ще намери начин „да им покаже вратата“ на фирмата. А както знаем, незаменими хора няма, особено в бизнеса.

4. Навик: Забравяте да си поставяте дългосрочни цели в кариерата.

Това е един друг навик, който може да стопира кариерата ви или направо да я върне с няколко стъпала надолу. Често служителите започват да изпълняват своите задължения рутинно, без да бързат към някакво израстване в организацията. Те в един момент дори забравят, че вече са напълно подготвени за следващото стъпало и не се борят да го изкачат. Затова е добре да отделите време да погледнете „голямата картина“ на вашата кариера. Трябва да помислите как текущите ви задачи могат да ви помогнат да израснете. Поговорете и с мениджъра си и си набележете цели за постигане. Никога не губете фокус от своите дългосрочни амбиции, дори по време на турбуленция.

Автор - снимка
Автор на статията:
Teodora Dragoeva

КоментариКоментари

Анонимен ( преди 10 години )
Понякога и доброто изпълнения на краткосрочни цели може да доведе до добри резултати
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар