IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Навиците, с които постигате успех в работата

1 октомври 2014 07 09

Те ще ви помогнат да се развивате все по-добре професионално

Снимка: Thinkstock

Снимка: Thinkstock

Изграждането на добра кариера изисква време, търпение и твърд подход, макар че може би вие смятате, че всъщност се нуждаете само от време и късмет. Безспорно късметът е важен и на някои хора просто им върви в живота.

Вие обаче не бива да залагате на нещо, което е толкова несигурно. Нямате гаранция кога ще ви провърви и дали изобщо това ще се случи. Вие трябва да вземете активно участие в направляването на своята кариера. Ако успеете да изградите някои навици, със сигурност ще постигнете успех в работата си:

1. Насочете се към ясни цели.

Ключът към това да получите каквото искате, е да знаете какво точно желаете. Насочете се към ясни и възможни за постигане цели в професионално отношение. Нека всички ваши действия бъдат насочени към успеха и достигането на тези цели.

2. Намерете си ментор.

Не е задължително това да бъде някой стар и много мъдър човек. Това може да бъде просто някой много опитен човек, който разбира сферата, в която работите. Той ще ви помогне да преодолявате предизвикателствата, пред които се изправяте.

3. Вслушвайте се в похвалите и в критиките на другите.

Говорете със своя шеф и със своя ментор, и ги попитайте за реална оценка на вашата работа. Вслушайте се в нещата, които ви казват и ако е нужно променете начина си на общуване, на работа и т. н. Бъдете готови, както за похвали, така и за критики.

4. Бъдете ученик във вашата индустрия.

Отворете очите и ушите си и следете всичко, което се случва в сферата, в която работите. Четете за новостите, проучвайте своята фирма, както и конкуренцията. Обърнете внимание и на клиентите, тъй като колкото по-добре ги познавате, толкова по-адекватно може да работите с тях.

5. Винаги бъдете отворени за възможности.

Никога не казвайте „не“ на възможност за разговор. Със сигурност ще научите нещо ново или ще затвърдите нещо познато, ще се обогатите по някакъв начин. Бъдете отворени за смяна на работата, както и за вътрешно израстване във фирмата.

6. Комуникирайте с хора от други отдели.

За да не бъдете квалифицирани като „безценни“, трябва да комуникирате с хора от другите отдели. Общувайте с тях, а защо не и с колеги от други офиси на вашата фирма. Колкото повече контакти си създадете, толкова по-добре. Интересувайте се от работата на останалите, събирайте опит и впечатления. Няма как това да не ви бъде полезно в даден момент.

Автор на статията:
Милена Алексиева

КоментариКоментари