IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Chernomore Start.bg Posoka Boec

Важни съвети за добър офис етикет

23 януари 2015 09 35

Спазвайте ги, за да бъдете безупречни на работата си

Снимка: Thinkstock

Снимка: Thinkstock

Офис етикетът включва неписани правила, които е желателно всеки един работещ човек да спазва. Правилата не са записани във вашия договор за назначение, но колкото по-стриктно ги спазвате, толкова по-добре за вас и за вашия образ на работното място. Придържането към офис етикета е вид гаранция за по-голям професионален успех, така че имайте предвид следните няколко неща:

1. Обличайте се подходящо

Ако дрескодът във фирмата ви не е строго официален, не забравяйте все пак да си изясните какво точно е подходящо и какво е забранено. Някои компании имат определени изисквания, свързани с дължината на роклите и полите, например. Други пък искат да бъдете облечени по определен начин, само когато се срещате с клиенти. Така че най-добре си изяснете как точно трябва да изглеждате. Общоприетото правило е да се обличате както клиента или едно ниво по-официално от него.

2. „Моля“ и „благодаря“ все още са магически думи

Когато бяхме деца, ни казваха, че „моля“ и „благодаря“ са магически думички. Трябваше да ги използваме, когато питаме за нещо и съответно – когато благодарим за друго. И въпреки че сме надраснали напомнянията на нашите родители, тези думи със сигурност не са загубили своето очарование. Всъщност тези думи са толкова прекрасни, че биха имали ефект дори и върху най-непоколебимия човек. „Моля“ и „благодаря“ се вписват чудесно и в света на бизнеса, така че не трябва да ги пренебрегвате на работното си място. Чрез използването на тези учтиви думи показвате уважение към хората, с които говорите.

3. Бъдете отборен играч

На много работни места се случва да работите заедно с други хора по различни проекти и задачи. Понякога екипната работа може да бъде трудна, тъй като напасването на различни характери и личности не е лесна задача. Въпреки това колкото по-добре комуникирате и работите с колегите си, толкова по-добре за вас самите. Част от офис етикета е ефективната комуникация. Отделяйте време, за да чуете гледната точка на другите и бъдете отворени за техните идеи. Невинаги може да сте съгласни, но със сигурност ще научите нещо ново.

Ето и няколко допълнителни офис съвета, които ще насърчат положителните ви работни отношения:

– Бъдете приятелски настроени и насърчавайте колегите си;

– Бъдете отговорни – когато обещаете да направите нещо, правете го. Ако не можете да изпълните задачата, предупредете възможно най-рано хората, които ще бъдат засегнати;

– Ако споделяте офис с други хора, бъдете внимателни. Съобразявайте се със своите колеги и се опитайте да не им пречите по време на работния процес. Например, някои предпочитат да работят в пълно мълчание, докато други обичат да слушат музика за фон;

– Разберете, че хората са уникални и се опитайте да ги оценявате по-скоро според положителните им качества, отколкото според отрицателните такива. Напълно приемливо е да не бъдете приятели с всички, но е добре да поддържате приятелски отношения с колкото може повече хора;

– Бъдете над офис клюките. Не се обиждайте, ако чуете нещо по ваш адрес и не си позволявайте да говорите зад гърба на колега;

– Общувайте с хората около себе си. Колегите ви не могат да четат мисли, така че най-добрият начин да се разбирате с тях, е като говорите.

Автор на статията:
Милена Алексиева

КоментариКоментари