Шефовете имат власт, макар че не всички от тях умеят да разполагат с нея както трябва. Понякога някои шефове се „опияняват“ и забравят, че преди години те също са били служители.
Забравят да се поставят в позицията на своите подчинени и дори под една или друга форма злоупотребяват с тях.
В случай, че именно вие сте в ролята на шефове, проверете дали не правите някои от най-грубите грешки със своите служители.
Ето и кои са нещата, които добрият шеф не би накарал подчинените си:
1. Никога няма да принуждава служителите си (дори и деликатно) да посещават социални събития
Всеки работещ има правото да разполага както прецени за добре със своето свободно време. Вие сте негов шеф в службата, но не и извън нея. Освен това някои служители просто не се чувстват комфортно да общуват с колегите си извън службата. Въпрос на личен избор. Ето защо не се опитвайте да сплотите екипа насила – това определено не е добра тактика.
2. Никога няма да принуждава служителите си да даряват за благотворителност
Както посещението на социално събитие – даряването на пари също е въпрос на личен избор. Някои от подчинените ви могат да не се разпознаят в дадена кауза, докато други просто може да нямат възможност да отделят пари за подобно нещо (което пък препраща към въпроса за финансовите им възнаграждения).
3. Никога няма да остави гладни своите служители – буквално
Много хора не успяват да работят ефективно и изобщо да се концентрират, когато са гладни. Ето защо не е добра идея да оставяте служителите си без обяд, карайки ги да вършат нещо, вместо да излязат в обедна почивка. В случай, че има нещо неотменимо точно по обяд, погрижете се за комфорта на подчинените си – пуснете ги почивка малко по-рано или пък подсигурете някаква храна в офиса.
4. Никога не ощетявайте служителите си с тяхното работно време
Ако някой остане да доработи нещо спешно след работа – кажете му на следващия ден да дойде по-късно на работа или пък да си тръгне по-рано – по негово желание. Винаги бъдете коректни по отношение на работното време, защото както вие обичате да се прибирате вкъщи или пък да се виждате с приятели в извънработното ви време – същото важи и за вашите служители.
5. Никога няма да разкрива лична информация за някой служител
Дори това да е с цел да „сближите екипа“. Някой ваш подчинен ви е споделил нещо и явно не желае всичките му колеги също да са запознати с него. Понякога твърде много лична информация дава много поводи за клюки и не се отразява добре на работната атмосфера. За засягането чувствата на потърпевшия също трябва да се замислите.