IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

5 съвета как да задържите новия си служител

6 ноември 2015 11 00

Не е лесно да намериш добър служител, но по-трудно е да го накараш да остане в компанията

Снимка: Istockphoto

Снимка: Istockphoto

Работните места са малко, а кандидатите за работа много. И ето, че е доста трудно за една компания да намери точния човек за предлаганата позиция и да го задържи.

Повечето работодатели вярват, че високата заплата е начинът, с който могат да привлекат своите служители и да ги „примамят“ да останат за дълго в компанията.

Мнозина мислят и че ако наемат току-що завършил университета младеж, той ще остане години да се развива във фирмата.

Истината е, че дори хората да имат нужда от работа и добро възнаграждение, заплатата не е достатъчна да ги задържи на едно място, защото има и други фактори, които са важни за тях, за да харесват работата и да искат да се развиват на съответното работно място.

Ето и няколко съвета, които ще ви помогнат да привлечете желаните кадри и да ги превърнете за дълго в част от компанията:

Добре дефиниран кариерен път

Вероятно новият служител ще започне на по-неотговорна и не толкова високопоставена позиция (особено ако не е работил друго), но той със сигурност би искал да знае дали има шанс за израстване в йерархията. Това е силна мотивация за новите попълнения да са амбицирани, всеотдайни и работливи.

Висока ангажираност

Никой не иска по цял ден да прави кафе и да принтира файлове. Важно е да дадете на служителя си достатъчно предизвикателства и интересни проекти, които да го държат нащрек и да го карат да мисли, да се развива и наистина да се чувства важен и полезен.

Баланс между работа и личен живот

Човек сам се грижи за постигането на този баланс, но ако работата е експлоатираща, в даден момент той няма да издържи на напрежението. Високата заплата логично изисква висока концентрация, посветеност и дори извънреден труд, но колкото и пари да давате на някого, няма дълго да се примири с 16-часовия работен ден и накрая ще избяга. Уикендът е време за заслужена почивка, не го забравяйте!

Признание и обратна връзка

Комплиментите и признанието за заслугите и добре свършената работа понякога са по-силни от паричен бонус. Всеки служител иска да бъде забелязван и ценен. Затова не пропускайте да правите кратки оперативки със своето ново попълнение, за да анализирате работата му.

Достъп и съдействие

Във всяка фирма има йерархия. Тя е хубаво нещо и осигурява ред. За служителите обаче е важно да имат достъп до шефовете си и да могат да разговарят с тях. Така те ще се чувстват част от компанията и ще имат по-ясна представа как се движи тя и как се развиват самите те в нея. Това може да ги стимулира и да ги накара да бъдат по-полезни с идеи.

Автор на статията:
Tialoto.bg

КоментариКоментари