„Period“ или кървавочервено е новият нюанс на Института по цветове Pantone. Той е създаден, за да разчупи стигмата за женската менструация, приличайки на кръвта, с която тя протича.
Цветът е създаден в сътрудничество със шведска компания за интимни дамски продукти, която иска да промени отношението на хората към една съвсем естествена биологична функция на организма.
„Оттенъкът „Period“е активен и смел, прекрасен нюанс на червеното, който има за цел да накара жените в менструация да се чувстват добре в кожата си и да се гордеят с вълнуващата, мощна жизнена сила, която носят и с която са се родили“, пише в официалния Instagram на института. Според екипа, който го е създал, всеки от нас, независимо от това от какъв пол е, трябва да говори нормално за менструалния цикъл.
С новия нюанс Pantone подкрепя глобалната кампания за нормално отношение към женския цикъл. Той „се родил“ след като от шведския бранд потърсили реклами за менструацията в интернет. Проучването им установило, че в повечето от тях тя е представена с друг цвят.
„Колко реклами сме гледали, в които се показва синя течност? Прекалено много. Ние знаем, че цикълът не изглежда така и затова приготвихме нещо забавно, с което да разчупим стигмата“, обясняват по повод това, че въпросната стигма трябва най-сетне да бъде разчупена.
В края на септември институтът пусна и друга интересна разработка – нов червен цвят, наречен „Ultra Black. Той е специална поръчка на рапъра Nas.
Коментари