Повечето хора се страхуват от конфликти и полагат големи усилия, за да ги избегнат. Управлението на гнева ни понякога може да бъде предизвикателство в такива моменти. В такава ситуация или изпадаме в защитен режим, или по-лошо – в нападателен. Има случаи и в които човек вътрешно започва да кипи и прави всичко възможно да изглежда спокоен. Опитните медиатори разработват практически стратегии, за да избегнем да бъдем въвлечени в емоционалния водовъртеж на конфликтите на нашите клиенти и дават някои практически съвети в тази насока:
Повдигнете веждите си
Дори и най-добрите медиатори могат да се почувстват приковани от емоциите на клиентите - от плача до гнева. В случая можете да замаскирате изражението си като повдигнете вежди. Този прост трик наистина работи, за да скриете гнева си. Изпробвайте го пред огледалото.
Намерете своя щит
Тази техника е въображаема. Представете си, че имате щит около себе си, който не допуска никакви атаки и токсични думи или емоции. Разработете в главата си свой собствен щит, за да се справите с гневните емоции.
Отидете на стадиона
По време на конфликти често се чувстваме изолирани, отделени и маргинализирани. В тази ситуация можете да си представите, че отивате на стадион, пълен с всички хора, които ви обичат и ви подкрепят.
Когато се паникьосате по време на конфликт, си спомнете за всички хора, които ви подкрепят. С този образ в главата ви, опонентът ви вероятно ще изглежда по-малко заплашителен. Би трябвало да откриете, че страхът от конфликта се стопява.
Намалете страха си от конфликти
Тук не става въпрос за преодоляване, а за изграждане на устойчивост към конфликти. Това ви помага да реагирате доста по-спокойно, да бъдете по-добър слушател и да имате висок самоконтрол.
Смейте се
Напрежението в офиса се покачва? Ако моментът е подходящ, хуморът може да промени ситуацията. Съществуват десетки книги с вицове, подходящи за офиса.
Има причина това да се нарича комична помощ. Хуморът не само успокоява, но и поставя нещата в нова перспектива.