IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Яростта и гневът покачват килограмите

19 септември 2019 08 30

Учени обясняват каква е връзката помежду им

Istockphoto

Всеки има лоши дни, в края на които му се иска да отиде в някоя фитнес зала и да удря боксовата круша докато свали напрежението от себе си. Крещенето с цяло гърло също помага, стига да няма свидетели.

Яростта и гневът са част от нашето ежедневие и могат да подложат на изпитание нервите на околните. Според учени, има тясна връзка между покачването на килограми и изпитването на гняв за по-дълго време.

Всичко започва с отделянето на повече адреналин, който причинява безпокойство. Това е така, защото промените в емоционалното състояние се отразяват и на химичните процеси в тялото. Притокът на кръв от вътрешните органи към мускулите се увеличава и това води до усещане за глад.

Когато човек е ядосан, изгубва повече енергия и търси нещо за похапване, за да се почувства по-добре. Но поради факта, че този глад е измамен, ние може да прекалим с храната и да ядем нещо без да имаме нужда от него. Така неволно се трупат повече килограми.

Кортизол – как да намалим хормона на стреса?

Ако ви се случва да се тъпчете в момент на афект, погрижете се да се избавите от стреса по-скоро. Преди да посегнете към храната, пробвайте да се успокоите. Вместо шоколад пийте вода или яжте плодове, които са сладки, но пълни с полезни захари и хранителни вещества.

гняв

IStockphoto

Тревожността увеличава стреса. Поради това нивото на хормона кортизол при силен гняв се повишава. Това вреди не само на здравето на сърцето, но и на фигурата ни. Той превръща кръвната захар в мазнини и в резултат на това човек наддава на тегло.

Какво да направите? Потърсете начини за забавление, чрез които да изхвърлите негативните емоции. Пуснете си хубава музика, отидете на разходка в парка или се поглезете с релаксиращ масаж.

Недоспиването води до напълняване. Колкото по-изморен е човек на другия ден, толкова по-голяма е вероятността да прекали с вредните храни и количеството храна, което ще погълне. Ето защо хората, които си лягат късно или се будят често нощем, са предразположени към покачване на килограмите. Липсата на сън нарушава работата на хормоните, които контролират апетита.

жена с кексче

IStockphoto

6 грешки, с които не може да направите плосък корем

За да нямате този проблем, намерете начин да върнете хармонията в живота си и да не се пренатоварвате твърде много. Отдайте се на любимите хора и занимания, не се тревожете за прекалено дребни неща и бъдете отворени към нови хора и приключения.

Автор - снимка
Автор на статията:
Ваня Гъркова

КоментариКоментари