Оказва се, че малките породи кученца по-скоро са вид моден аксесоар, а не домашен любимец, както сме свикнали да мислим за тях. Забравете за дизайнерските чанти и обувки, ако искате да ви забележат, вземете си малко и добре поддържано кученце, пременете го в сладки дрешки и го разнасяйте навсякъде с вас.
Поне това е една от най-актуалните модни тенденции във Великобритания, наложена до голяма степен от хитовия сериал на Острова „Made In Chelsea“, както и от други филми и риалити предавания.
Според едно ново британско проучване един на всеки десет души си взима подобно кученце, вдъхновен точно от модата сред знаменитостите, които масово притежават дребни породи от четириногите, които могат да бъдат стилизирани с дрехи и аксесоари.
Лошото е, че от изследването става ясно, че кучето вече не се разглежда като най-добрия приятел на човек, а по-скоро като моден аксесоар и става интересно, когато този аксесоар омръзне на своя собственик, каква ще е съдбата му?
Сред тези малки „дизайнерски“ породи влизат померан, чихуахуа, немски шпиц, кавалер кинг чарлс шпаньол, френски булдог, мопс, йоркшир териер и др. Това са най-известните космати спътници на знаменитостите.
17 % от хората, които са си купили подобно куче са му осигурили персонален гардероб, пълен със сладки дрешки и палта. Една трета от собствениците на тези кучета казват, че са отделили между 250 и 1000 британски паунда за покупката на своя домашен любимец, после всеки месец харчат по около още 70 паунда за изхранването на четириногото и дават средно по 57 паунда на месец за скъпи аксесоари за разглезеното животинче.