Ако вие сте шеф, можете да правите със служителите си всичко, каквото си поискате, стига да не нарушавате някой закон.
Въпреки това, фактът, че сте на управленска позиция, не трябва да ви дава свободата да се държите лошо и неморално.
Вижте кои са 5-те неща, които макар и законни, никой свестен шеф не би направил:
1. Да проучва миналото на човек, който вече е наел на работа.
Ако ще проучвате новия си служител, направете го преди да сте го назначили на работа. Не е редно да продължавате да ровите за миналото на въпросния човек, след като той вече се е качил на борда на компанията ви. Все пак вие не сте нито детектив, нито светски репортер, нали?
2. Да принуждава свой служител да си подаде оставката.
Вие може да си мислите, че е хуманно да давате възможност на служителите си сами да си подават оставката, вместо да ги уволнявате, но реално те пак са ощетени. Ако внезапно решите да махнете даден служител (особено ако причината е лична, а не професионална), просто го съкратете, за да може лицето да се запише в бюрото по труда, ако му се наложи. Вярно е, че ще трябва да му платите две-три заплати обезщетение, но със сигурност това няма да се отрази толкова много на компанията ви. От друга страна този човек може да остане дълго време без работа, предвид ситуацията на пазара на труда и тези две-три заплати да са от ключово значение за оцеляването му.
3. Да дава на новите служители много по-високи заплати, отколкото на старите, лоялни служители.
Много шефове привличат нови кадри, давайки им значително по-голяма заплата от тази на старите си служители. Това не само действа демотивиращо за лоялните кадри (особено ако старите и новите служители вършат една и съща работа), но и в крайна сметка те започват да третират новаците много лошо. Ако ще назначавате нов човек с по-висока заплата, то увеличете заплащането и на настоящите си служители.
4. Да прави некоректни, непоследователни оценки на работата.
Един добър шеф трябва да държи непрекъснато обратна връзка със своите подчинени. Не е редно едната седмица да ги хвали и да им обяснява колко добра работа са свършили, а на следващата седмица да ги обвинява в ниска производителност. Бъдете честни към служителите си и им давайте реални, компетентни оценки за работата им. Освен това се опитайте да не прилагате двоен стандарт на оценяване по критерий „лична симпатия“.
5. Да отказва да дава копия от документи, важни за служителите му.
Има шефове, които страдат от параноя, че служителите им може да изнесат вътрешна информация за фирмата, че може да ги съдят за неправомерно освобождаване от работа или да им навредят по друг начин в бъдеще. По тази причина те не им разписват важни документи и/или отказват да им дават копия от важни за тях документи, което изобщо не е редно.














Навиците, които могат да ни предпазят от инфаркт
Дъжд вместо сняг за запалването на елхата в центъра на Атина (ВИДЕО)
Русия обяви Фондацията на Навални за терористична организация
Късна емисия
CAR-T терапията води до ремисия при автоимунни заболявания
Джеф Безос показа лунния апарат Blue Moon MK1 на Blue Origin
Космическият кораб „Союз МС-28“ се скачи с МКС
Европа се връща към ядрената енергия: Планира инвестиции за 205 млрд. евро
Кабаков с важни решения при победа на Астън Вила
Десподов игра 11 минути при хикс на ПАОК
Героят за Лудогорец каза как успя да опъне три пъти Селта
Лудогорец избухна в Европа, тресна Селта с 3:2
Миро в 360-градусова кръгла сцена – над 7000 души пяха заедно с него
Поверия за Андреевден – 30 ноември
Дневен хороскоп за 28 ноември, петък
Любовен хороскоп за декември
Хипнотерапия – какви ползи може да има?
Употреба на пробиотици при гинекологични заболявания
Стартира първата в България информационна кампания за връзката между ХИВ и Неходжкинов лимфом
Проф. Доброслав Кюркчиев: Най-трудни при имунологичната диагностика на ревматологични автоимунни заболявания са припокриващите синдроми
Остави коментар