IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Как да мотивирате служителите си

26 януари 2015 08 16

5 полезни съвета

Снимка: outnow.ch

Снимка: outnow.ch

В днешно време компаниите не могат да се похвалят с голям брой ентусиазирани и супер мотивирани служители. Това е така, защото повечето хора работят, за да си плащат сметките, а не защото наистина са влюбени в работата си.

Това положение трудно може да се промени, но все пак има някои методи, които могат да помогнат на шефовете да мотивират и „енергизират“ малко повече вялите си подчинени. Тези методи дори не са свързани с увеличение на заплатата или с обещания за повишения, бонуси, придобивки и т. н.

Ето и няколко съвета по темата, които ще са ви полезни, особено ако сте на мениджърски пост:

1. Започнете още от първия им ден.

За повечето служители започването на работа на ново място е вид стрес. В началото те не познават никого, чувстват се самотни и нищожни, защото знаят, че тепърва ще бъдат наблюдавани под лупа. Този смачкан ентусиазъм от самото начало може да се превърне в навик за някои хора. Затова стимулирайте новите си служители, като ги въведете в работата и не забравяте да им благодарите, че са се присъединили към вашата компания. Опитайте се бързо да ги направите част от вашия екип – направете им визитки, покажете им къде могат да обядват, дайте им достъп до пароли, паркинг и т. н.

2. Определете тяхната роля във фирмата и им поверете отговорности.

Това наистина е жизненоважно. Така вие ще им покажете, че те са важни за вашата компания и ще им обясните как точно ще измервате напредъка им. Всички служители – и нови, и стари, обичат да са наясно с поставените им задачи, защото тогава знаят какво да очакват. Освен това ако имат отговорности, те ще чувстват, че тяхната роля е важна за фирмата.

3. „Назначете“ им ментор.

Това е друг начин да мотивирате своите нови служители. Просто определете един от своите дългогодишни и верни подчинени да вземе под крилото си новия човек по един съвсем формален начин. Той просто трябва да му помогне, да го въведе в системата на компанията и да му отговори на най-важните въпроси. Всеки нов служител има нужда от някаква помощ в първите месеци.

4. Правете оперативки/планьорки/събрания по-често.

Добре е всеки ден или всяка седмица да правите кратко събрание с всичките си служители, поне за 15 минути. По този начин ще им давате информация за събитията в компанията, ще им поставяте задачите и и ще им казвате лично лошите новини (ако има такива), за да не ги научават от клюкарите по коридорите. Когато шефовете се държат честно със служителите си и когато ги държат в течение със състоянието на фирмата, те са по-мотивирани и доволни от работата си.

5. Премахнете някои пречки от пътя им.

Добре е шефовете от време на време да се стараят да събарят бариерите, които стоят пред служителите им и им пречат да си вършат работата добре. Някои мениджъри си затварят очите пред трудностите в процеса на работа на техните подчинени и у тях постепенно се натрупва едно недоволство, че шефът не ги разбира или че не му пука.

6. Сплотявайте екипа.

Някои шефове настройват подчинените си един срещу друг, карайки ги да се конкурират. Това не е много добре по отношение на работната среда. По-добре е да помогнете на служителите си да се сближат и дори да се сприятелят. Може и да звучи странно, но е по-разумно да ги насърчавате да прекарват повече време заедно, тъй като това ще повиши ентусиазма им и по време на работа. Хората обичат да се трудят във ведра обстановка, а не сред напрежение.

Автор - снимка
Автор на статията:
Teodora Dragoeva

КоментариКоментари

1 ( преди 9 години )
Шефката ми направи всичко това, само 6. точка пропусна. затова трябваше да излетя от работа.
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар