Сещате ли се за мъдростта, че промяната е единственото постоянно нещо в живота ни? Е, това важи и за професионалния ни живот. От време на време е наложително да сменяме работното си място, ако искаме да вървим напред и нагоре.
Подаването на оставка не е лесно, но най-важното е бившите колеги да не ви намразят завинаги.
Винаги е важно да оставите добри спомени за личността си, дори да сте допуснали някои грешки в процеса на работа.
За да направите своя транзит от едното работно място към другото по-гладък, следвайте тези стъпки:
1. Внимавайте да не присъствате само физически в службата, преди напускането
Много хора след като решат, че ще напускат, вече духом не се намират на настоящото си работно място, а само физически са там. Дори да сте дали едномесечното си предизвестие за напускане, все пак се опитайте да продължите да си вършите задачите в службата стриктно. Хората може да не ви запомнят с вашите постижения или с упоритата ви работа, но ще ви запомнят, ако се скатавате през този последен месец. Освен това така ще покажете непрофесионализъм.
2. Напуснете работа, а не бягайте
Повечето хора, които искат да напускат работа, решават последните седмици да си вземат болничен или отпуска, за да не се обясняват с колегите си, но това е грешка. По-добре напуснете фирмата с гордо вдигната глава, а не се крийте. Уверете се, че шефовете ви са наясно с причините за оставката ви.
3. Говорете с колегите, а не ги информирайте за оставката чрез имейл
Не е добре да известявате колегите си за вашето напускане с официален имейл в последния си работен ден. По-добре говорете с тях, за да няма недоразумения.
4. Не оставяйте формалностите за последния ден
Служителят, който работи в Човешки ресурс (HR) не е машина и няма да може да оформи документите ви в последния ден. Така че е добре да не оставяте формалностите за тогава
5. Не обсъждайте плановете си с колеги, които не са ви близки
Без значение колко много приятели имате сред досегашните си колеги, по-добре се въздържайте от обмен на информация за вашето бъдеще и най-вече за следващия си работодател. Това може да създаде усещане за негативизъм и да предизвика завист, а ако нещата на новото място не потръгнат, тези хора ще ви се подиграват по-късно.
6. Не крийте факти от настоящия си, а и от бъдещия си работодател
Много хора решават да смотаят нещо от бъдещия си работодател, ако имат добра възможност. Други пък скриват детайли от настоящия си работодател, бързайки да напуснат фирмата. И в двата случая това е недопустимо, защото фирмите си имат начини да правят справки и проверки и дори си контактуват помежду си. Така че бъдете внимателни с информацията, която искате да скриете.
7. Бъдете благодарни към досегашния си работодател
Вашият досегашен шеф може да не е супермен, но едва ли е и дявола. По-добре благодарете на вашия работодател за това, че ви е дал възможност да научите толкова много неща. Може да е бил критичен към вас, но тази критика със сигурност ще е градивна за вас.














"Възраждане" не се отказва от лева: Протест срещу еврото и Лагард
Инфлацията няма спиране: Ядем по-скъпо пилешко и свинско месо
Заплете се мистерията с открития в "Пирин" обявен за починал мъж
На 3 ноември 1957 г. стартира първият в света биоспътник с кучето Лайка на борда
Учени предупредиха за засилване на слънчевата активност
От Токио до Ню Йорк само за час: Започват суборбитални полети
„Космически океан“ край черна дупка: Откриха най-големия воден резервоар във Вселената
Менян заговори за титла
В Левски са на тръни преди Вечното дерби с ЦСКА
Футболен бос изригна: Мижитурка продава Карлос Насар в Катар
Еуфория! Огромна радост в ЦСКА преди Вечното дерби с Левски
Тези 4 зодии ще бъдат най-засегнати от ретрограден Меркурий
5 есенни супи с малко въглехидрати
9 стъпки от аюрведа, които трансформират живота към по-добро
Протеинова салата с кисело мляко и грозде
Какво прави магданозът за здравето ни?
Защо периодичното посещение на зъболекар е важно?
Възли и рак на щитовидната жлеза - кога има повод за притеснение?
Менопауза – естествен преход, който може да бъде преодолян с лекота
Остави коментар