Има причини, поради които може и никога да не се домогнете до повишение в службата. Мениджърът по човешки ресурси Карън Гети казва, че има четири основни области, в които служителите непрекъснато допускат грешки, без дори да ги осъзнават.
„Хората не отделят достатъчно време да мислят за своя професионален имидж и как определени действия могат да го подкопаят“, казва тя.
Ето и кои са тези 4 основни грешки:
1. Фокусиране върху негативното
Карън обяснява, че хората трябва да избягват да се фокусират върху това, което не може да бъде направено, защото причината, поради която са били наети, е да улеснят живота на своя шеф и екип, а не да го затруднят. Ако един служител непрекъснато говори за препятствията в работата си това означава, че той не търси решения на проблемите. Това отрицателно отношение не помага на ситуацията и човек не успява да бъде достатъчно ефективен на работното си място, като освен това настройва негативно и екипа, с който работи.
2. Подценяване на работата в екип и сътрудничеството с колеги и шефове
Хората имат тенденция да се фокусират върху себе си и не мислят много за това как техните решения засягат другите хора около тях. Лидерите се фокусират върху собствения си принос към бизнеса и не осъзнават, че успехът им е пряко свързан с успеха на екипа. Те не се сещат, че трябва да изградят отношения на сплотеност и доверие сред колегите си. Всеки служител има определен потенциал, но той няма да се разгърне напълно, ако този човек не си сътрудничи с колегите си.
3. Зле управлявана енергия
За съжаление има хора, които работят много усилено, но не особено ефективно. Те просто не използват добре времето си и/или губят това на колегите и шефовете си. Човек трябва да бъде последователен в изпълнението на работата си. Той трябва да умее да използва умно своя енергиен резерв. Липсата на равновесие между професионалния и личния живот води хората до изтощение и преумора. Затова всеки трябва да се стреми към някакво равновесие в живота си. Трябва да се уверите, че използвате времето си, за да вършите правилните неща. Не е въпросът да сте зает нонстоп, а да сте ефективен.
4. Прекалена скромност и пасивност
Твърде много служители си седят тихо, дори когато имат мнения, идеи и наблюдения по дадени въпроси. Вместо да ги споделят с шефове и колеги, те мълчат скромно, просто защото ги е страх да се държат като лидери. Няма полза от това да си мълчите в службата, особено ако имате решение на даден проблем. Помислете преди да говорите, но го направете. Изложете своите рационални решения и бъдете готови да се аргументирате.