IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Най-големият актив, който притежаваме – общуването с хората

10 август 2018 13 00

От общуването с другите си личи как се справяме с финансите, обяснява коуч специалист

Снимка: Pexel

Снимка: Pexel

Вероятно знаете какво е актив. Обаче замисляли ли сте се кой е най-големият Ваш актив? От финансова гледна точка, активът е нещо, което носи ползи, най-често става дума за пари.

А погледнато от по-високо, от житейска гледна точка, най-големият актив, който притежаваме, се оказва качеството на нашите взаимоотношения у дома и извън него. Знаем, че успешните хора имат успешни лични и професионални взаимоотношения. А духовната страна на парите казва, че парите следват приноса, който даваме и ходят при радостта и щастието (когато са изкарани с честен труд).

А как да стане това, ако сме недоволни или под силен стрес? Преди години бях силно интроверт като човек, но с голям интерес наблюдавах хората как взаимодействат помежду си. Аз самата често бях потърпевша от настроенията на колеги, началници, както и на мои близки.

Наблюдавах как някои бизнеси цъфтят, други фалират. Бях свидетел на много безсмислени конфликти в корпоративния свят, които създаваха сериозна неефективност в работата.

За някои хора бях мълчалива, а за най-близките си – избухлива. Възникваха много въпроси. Те ме доведоха до новата ми професия на коуч, в която намерих призванието си, но също така и личната си трансформация.

И както навремето с огромен интерес изучавах финансите, банковото дело и инвестициите в различни бизнеси, така в последните 10 години изучавам човешките взаимоотношения и как да подобряваме себе си.

Изводите, до които стигнах по емпиричен път и наблюденията си, се потвърдиха от световно известни проучвания: „Лидерският стил и настроение оказват директно влияние върху печалбите и загубите на компанията“ Даниел Големан (“What Makes a Leader“ HBR’s 10 Must Read on Emotional Intelligence).

Извод направен на база проучвания на различни фактори относно това какво влияе на стабилността и печалбите на компаниите.

„Качеството на взаимоотношенията ни с близките и начинът ни на свързване с хората, оказват директно влияние върху здравето ни, усещането ни за щастие и постигнатите успехи.“ – резултат от 75 годишно изследване (What makes a good life? Lessons from the longest study on happiness | Robert Waldinger).

А като бизнес коуч в последните 4 години, се оказва, че около 60% от сесиите ми с клиенти са свързани с взаимоотношенията им с хората около тях, както и с ехото от минали взаимоотношения.

Общото е, че и мъжете, и жените, които са поставили тези казуси са осъзнали, че за да постигат професионалните си цели и щастие в живота, е нужно да подобрят начина, по който взаимодействат с хората. Т. е. да погледнат вътре в себе си и промяната да започне от тях самите.

Ние не можем да променяме другите. Ние можем да променим себе си и как реагираме на хората и света. Как да отстояваме позициите си? Как да изразяваме емоциите си или как да ги овладяваме? Как да влияем на настроението си? Как да заменим компромисите с подхода печелиш – печелиш, за който Стивън Кови говори в неговите книги? Ние имаме 50% отговорност във всяко едно взаимоотношение.

Другите 50% са на отсрещната страна (с изключение на взаимоотношенията с децата, където другите 50% са на партньора, а не на децата). Когато ние променим начина си на свързване в рамките на нашите 50%, то отсрещната страна не може да реагира по същия начин. Затова, ако искаме да подобрим качеството на нашите взаимоотношения (нашите най-големи активи) и да постигнем по-добри резултати в бизнеса, в работата си или у дома, нека поемем отговорност за нашите 50% в дадени взаимоотношения.

Хубавата новина е, че ние имаме контрол върху начина си на свързване с другите, макар и понякога да изглежда, че не е така. Как обаче връщаме контрола в наши ръце, това са теми, които ще дискутираме в тази рубрика занапред.

Отделете време и се замислете, какво можете да подобрите във Вашите реакции и поведение, за да подобрите качеството на Вашите най-големи активи – взаимоотношенията с колегите, с подчинените или началниците си, с клиентите или у дома.

За автора: Ивет Павлова, АСС коуч, член на ICF БългарияСертифициран НЛП бизнес и лидершип коуч в Калифорния, САЩ. Работи като коуч от 4 години с фокус върху бизнес ефективност и разрастване, лидерство и взаимоотношения, стартиране и управление на промяна, баланс в живота паралелно с професионалните успехи.

Практикува индивидуален и групов коучинг. Магистър по финанси, с 15 години опит в банковото дело, финансите, ефективността и разрастването на компании. В предприемачеството е от 7 години.

Започва като уелнес консултант. С намирането на професионалния коучинг, намира призванието си да подкрепя хората в бизнеса да постигат целите си по-бързо с лекота, радост и ефективност, като в същото време се грижат за себе си и взаимоотношенията си у дома навреме, за да са щастливи.

Непрекъснато учи и се развива като коуч следвайки високите стандарти в професията, определяни от най-голямата международна коуч федерация – ICF Global.www.ivetpavlova.com, LinkedIn: Ivet Pavlova

Автор на статията:
Tialoto.bg

КоментариКоментари