Типично за това лято, времето е много променливо. Докато един ден вали и е много влажно, на другия температурите рязко скачат и повечето от нас си мечтаят да избягат от жегата в големия град. Има много алтернативи, но за тях трябва и свободно време, а не всеки разполага с него. 

Ако скоро няма да ходите на почивка, но търсите начини да се разхладите и почувствате малка свежест в офиса, то нашите съвети ще са ви от полза.

Носете по-светли дрехи 

Ясно е, че през лятото носим по-малко дрехи, за да може тялото да се охлажда по-лесно. Важно е да отбележим, че не е толкова от значение дали носите потник, а от каква материя и цвят е той. Изкуствените платове запарват кожата и създават допълнително усещане за топлина. 

Ако искате да ви бъде по-комфортно в жегите - било то на работа или на разходка през почивните дни, носете дрехи в по-светли тонове като бяло, бежаво, жълто и други. Те трябва да са от памук, за да попиват потта и да позволяват на кожата "да диша". Ленът също е много подходящ, защото създава усещане за хлад и не тежи. 

Студен душ 

В дните, в които температурите са твърде високи, студеният или по-хладък душ върши работа. Може да използвате обедната почивка, за да хапнете вкъщи и се разхладите набързо в банята. Ако нямате възможност да пътувате до жилището си, просто си измийте лицето няколко пъти със студена вода и стойте на сянка, като пиете много течности. 

Климатик в най-голямата жега

Ако сте от досадните колеги, които не дават да се пуска климатика, не се учудвайте защо не ви харесват. Колкото и да се притеснявате да не се простудите и получите схващане в гърба, ще видите, че на по-ниски температури се работи много по-спокойно. Не е задължително градусите да са прекалено ниски. Може да си наметнете нещо и опитате да работите на по-хладно, което определено ще ви помогне да се почувствате по-свежи и насърчи работния процес. 

Главоболие в жегата - как да се справите? 

Не забравяйте от време на време да спирате климатика и проветрявате въздуха в помещението. 

Намалете кофеина

Чаша кафе може да ви помогне да се събудите и стартирате успешно деня, но консумацията на кофеин по-късно причинява дехидратация и прегряване, от които всеки иска да избяга през лятото. Ако пиете по 3-4 кафета на ден, не се учудвайте, ако ви е по-топло и се потите повече. По-добре е да избягвате консумацията на напитката след 10 часа, за да нямате "горещи вълни". Същото важи за топъл шоколад, сода, различни енергийни и спортни напитки. 

Ограничете алкохола

Медиците неслучайно съветват да не се пият спиртни напитки през деня, когато сме на плажа и басейна. Освен риска от удавяния заради прекаляването, има и такъв от дехидратация. Комбинацията между слънце и алкохол води до претопляне на тялото и някои други неразположения като гадене, замайване, главоболие и повръщане. 

Повече течности 

Когато говорим за течности, става дума за пиенето на повече вода, а не толкова сладките сокове и газирани напитки, чийто освежителен ефект е прекалено кратък. Важно е да знаете, че възрастните трябва да приемат минимум 2 литра и половина през деня. Вместо да купувате готови сокове, си пригответе домашна лимонада или поставете в бутилката с вода няколко резенчета краставица и лимон. Има и вариант да си приготвите студен чай, като първо сварите и охладите домашен, след това го подсладите с лимон, малко мента или парченца праскова. 

6 храни за по-добра хидратация 

Не гответе често 

Има домакинства, в които печката не спира да работи през лятото. Ако в дома ви е прекалено горещо, не "нажежавайте" атмосферата допълнително с топлината от електрическите ви уреди. Наблегнете на салати и аламинути, като избягвате готвенето с часове. Така ще подобрите и метаболитната си система, хранейки се с по-чиста и свежа храна. 

Снимки: Pixabay