IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Манията за релеф и доколко здравословна е тя

12 март 2012 15 10

Фитнес моделът Анди Джоунс разказва от опит кога си заслужава и кога е прекалено

Снимка: Dreamstime

Снимка: Dreamstime

За да постигнеш целта, която искаш във фитнеса, важно е да знаеш кои са най-ефективните начини и да чуеш мнението на хора, които вече са минали по този път и са се сдобили с желания резултат. След това трябва да прецениш какво си склонен да направиш и кое не е за теб. Все пак здравето би трябвало винаги да е основан цел, освен желания външен вид.

Бившият фитнес модел Анди Джоунс е изминал дълъг път до постигане на перфектното тяло и с готовност споделя натрупания опит. Според него няма такъв физиологичен процес като „орелефяване". Има два процеса, които се задействат според типа тренировка, който сте избрали да правите в конкретния ден. Единият е редуциране на мазнините в тялото, а другият – трупане на мускулна маса. Тези, които искат релеф, фактически трябва да имат във фитнес програмата си комбинация от изграждащи мускула упражнения и такива, които горят мазнини.

Анди Джонс изброява и ползите от комбинирането на двата процеса:

Контрол на теглото

Количеството изразходени калории е в пряка зависимост от мускулната маса, която имате. Колкото повече по-големи са мускулите ви, толкова повече калории горите дори и по време на почивка.

Предпазване от травми

С напредването на възрастта обикновено хората губят повече мускулна маса и са по-нестабилни физически. Дори елементарни дейности като изкачване на стълби или преместване на мебели, крият риск за травма. С колкото повече мускулна маса разполага тялото ви, толкова по-лесно му е да запазва баланс при физическо натоварване.

 

Сила

Усещането за сила ви дава по-добро самочувствие. Освен това сте по-издръжлив при дейности като изкачване на планина и различни спортни игри, в които участвате с приятелите си – футбол, баскетбол и т.н.

Превенция на различни болести

Тренирането за сила също така намалява риска от появата на различни заболявания като диабет, остеопороза, сърдечни заболявания, артрит, сънна апнея и различни дегенеративни състояния.

Повече самоувереност

Когато знаеш, че правиш нещо за себе си и се харесваш, това се отразява добре и на представянето ти в работата, и на личния ти живот. Няма съмнения, че хубавият външен вид е изключително важен за създаването на добро първо впечатление.

Кога обаче стремежът към орелефяване е прекален и вместо ползи носи вреди? Анди Джонс разказва за момента, в който осъзнава, че желанието за релеф е излязло извън контрол. Той винаги е бил атлетичен и в добра форма, но два месеца преди заснемането на фотосесия за фитнес списание, Анди решава да постигне максимално добър релеф.

Изключва почти всякакви въглехидрати от менюто и яде само немазни меса, яйца и зеленчуци. Тренира 6 дни в седмицата. Вдига тежести по 1 час следобяд, а след това плува 30 минути в басейна. Телесната му мазнина пада под 6% и на външен вид Анди изглежда перфектно. Това, което го кара да спре режима е усещането за все по-голяма слабост и лесна умора. Вече не може да вдига предишните тежести и едва издържа плуването след тренировките.

Това е основната причина Анди да се върне към меню, в което има и въглехидрати, както той казва „някое и друго кексче от време на време също е разрешено". Усещането му за сила се завръща, а и си остава достатъчно релефен, за да се чувства секси. По негови впечатления повечето жени, които е срещал, предпочитат мъже с естествено изглеждащ релеф като на Дейвид Бекъм, а не като на фитнес моделите, участващи в състезания.


Автор на статията:
Мария Димитрова

КоментариКоментари