Мисълта, че кантарът ще покаже някое кило отгоре само в рамките на ден-два тормози много дами. Нерядко резултатът е такъв, но това не е задължително да е мазнина. Може би просто задържате вода.

Как да разберете дали повечето килограми са излишна течност или трябва спешно да ограничите количеството храна? Какво представлява теглото мазнини? Когато сте натежали, заради по-голям прием на калории, това няма да си проличи за ден. Обикновено теглото от мазнини се отразява в рамките на седмица. В повечето случаи сами можете да си дадете сметка, кога сте прекалили с въглехидратите като – шоколад, бисквитки и други лакомства, врагове на стегнатите форми.

Кое тегло представлява задържане на течност?

Ако сте качили някои и друг килограм в рамките на 2-3 дни, по всяка вероятност е вследствие на задържане на вода. Често това се случва преди и по време на цикъл или други хормонални проблеми, около пълнолуние и новолуние и при хапване на повече солени неща. Ако приемате лекарства прочетете дали и те не водят до задържане на вода.

Лесен начин да идентифицирате произхода на допълнителните килограми:

1. Мерете се няколко дни поред по едно и също време, препоръчително на гладно. В случай че между двата дни има разлика от 450 г и нагоре, това е водна маса. Теглото ви може да се покачи между 0,5-1 кг само за ден от задържане на течности.

2. Изчислете процента на мазнини на тялото си (има куп таблици и метрики в интернет) и след това повторете след месец. Ако вторият месец мазнините са се повишили като процент, по всяка вероятност сте качили реални килограми и трябва да се ограничите, за да ги свалите.

3. Огледайте крайниците си. Ако краката и ръцете ви са се подули, определено задържате вода.