IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Как да се справите с „трудните“ служители

1 октомври 2013 12 40

Във всяка фирма с повече служители има такива, които създават проблеми

Снимка: Dreamstime

Снимка: Dreamstime

Като се замислите, повече се говори по темата за „шефа гадняр“, който тормози своите служители и много малко се обсъжда въпросът за „трудните“ служители, които могат да вгорчат живота на всеки работодател. Шефовете са тези ръководни фигури, които отговарят за работата на всички свои подчинени. По тази причина те не могат да си позволят да имат проблемен служител, който пречи на останалите свои колеги, дава лош пример, бави работата и така нататък.

Както хората са различни в живота, така те са различни и на работното място. По тази причина не може да се даде точна дефиниция на това какво е „труден“ или лош служител. Всъщност има различни видове подчинени, които могат да се нарекат така, независимо, че нямат общо помежду си.

Ето и кои са най-разпространените характеристики на лош служител и как може да се справите с подобна личност:

1. Нерешителният. На този служител му трябват поне няколко дни, за да вземе решение. Когато го направи обаче, той продължава да обмисля нещата, за да бъде сигурен, че не е сгрешил. След като нещата не потръгнат и причината е неговата нерешителност обаче, той започва да се възмущава и дава уклончиви отговори. Този служител никога не е виновен.

Как да се справите: Определете краен срок, в рамките на който подчиненият трябва да е взел своето окончателно решение.

2. Конкурентът. Без значение за каква ситуация става въпрос или кой може да пострада, този тип служител винаги иска да спечели и да бъде пръв. Конкурентът вижда работата си като вечно състезание с колеги и за него е много важно той да е отличник, а някой друг винаги да губи.


Как да се справите: Опитайте се да фокусирате неговия хъс върху екипната работа, а не единствено върху неговата. Този служител трябва да работи само с други хора. Един добър начин за „превъзпитание“ е като давате неговите бонуси спрямо постигната екипна работа, а не индивидуална.

3. Кралицата на драмите. Този служител превръща всичко в голяма драма и често реагира доста истерично. Той се зарежда от скандалите, докато всички други служители се натоварват и ядосват заради неговото поведение.

Как да се справите: В никакъв случай не бива да толерирате подобно поведение. Наказвайте го при всеки нов скандал.

4. Маниакът по социалните мрежи. Той смята, че е напълно продуктивно да стои по цял ден в социалните мрежи и по този начин да подобрява своите социални контакти с клиенти и колеги. В действителност този служител няма голямо желание да работи, колкото останалите и търси развлечение по време на работното си време.

Как да се справите: Ограничете достъпа му до социалните мрежи, докато не обещае, че ще прекарва точно определено време там. Уточнете, че времето в интернет трябва да е посветено единствено на развитието на работата и контактите с клиентите.

5. Вулканът. Той избухва всеки път, когато нещата не се развиват по начина, по който той мисли, че трябва. Този служител крещи по време на срещи и по телефона. Макар че по-късно може да се извини, атмосферата около него винаги е напрегната.

Как да се справите: Откажете да се примирите с подобен тип непрофесионално поведение. Заплашете го, че ако не се промени в контакта си с колеги и клиенти, ще понесе сериозно наказание.

Автор на статията:
Милена Алексиева

КоментариКоментари