IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Защо да си прекалено добър в работата си е опасно?

8 юни 2016 11 20

Ставаш претоварен, зле платен и недооценен

Снимка: outnow.ch

Снимка: outnow.ch

Според едно ново изследване да си прекалено добър служител не е на добре. Експертите твърдят, че най-качествените работници са най-претоварени, най-зле платени и най-недооценени.

Явно е, че тези които се мъчат да бъдат най-перфектни на работното място, всъщност вредят на себе си.

В едно проучване на Училището по бизнес в Дюк (Duke's Fuqua School of Business) се казва, че хората с най-висок самоконтрол обикновено са най-ощетени в службата, защото сами се натоварват с допълнителни проекти и в действителност заплащат цена за своите добродетели.

Изследователите са открили, че в крайна сметка най-компетентните хора са най-обременени със служебни задачи, защото шефовете очакват от тях най-много.

Така че ако се самопровъзгласите за супер компетентен и работлив служител, вие ще бъдете подложени на повече офис стрес, в сравнение с колегите си, които нямат вашите претенции.

Учените съветват да се научите да казвате „Не“

Тъй като хората очакват повече от вас, трябва да се научите кога да казвате „не“. Това за вас може да е силно смущаваща дума, но е дълбоко освобождаваща. Казвайки „не“ вие показвате, че имате визия и становище. Това не означава, че сте мързеливи, а просто означава, че имате други важни неща, върху които трябва да се съсредоточите. Не позволявайте на шефа или колегите си да се възползват от вашата добросъвестност. Допълнителният престой в офиса най-често не се заплаща.

Когато смятате, че вашият работодател иска да се възползва от вас, не се страхувайте да говорите открито. Поискайте повишение на заплатата или поне поискайте да намалят натоварването ви от някои конкретни задачи.

Накарайте шефа си да осъзнае колко сте му ценен

Като се има предвид, че вие сте най-продуктивният служител във фирмата, разбираемо е да искате да се чувствате оценен. Някои шефове предлагат вербална похвала, други обаче не дават никаква положителна обратна връзка към своя подчинен. Не се срамувайте да питате какво смятат за работата ви и усилията ви. Не е нужно да искате благодарности за това което правите, но поне изисквайте уважение за вашата упорита работа. Иначе ще се чувствате зле – стресиран, недооценен и недостатъчно добре платен.

Автор - снимка
Автор на статията:
Teodora Dragoeva

КоментариКоментари