Нови подробности за последните дни на Даяна сподели бившият шофьор на принцесата Колин Тебът. Той взе участие във високопоставено разследване на Daily Mail. Според запознат принцеса Даяна и любимият ѝ Доди ал-Файед не са планирали да останат в Париж толкова дълго, но са отложили пътуването няколко часа преди заминаването.
През 1997 г. принцеса Даяна стартира масирана кампания за забрана на производството и използването на противопехотни мини, които могат да убиват и осакатяват цивилни дори в мирно време. Затова принцесата беше силно критикувана от консерватори и поддръжници на партията тори.
През август 1997 г. ситуацията рязко ескалира поради интервюто на Даяна с един от френските вестници. Тогава лейди Ди каза, че предишното правителство и неговите решения изглеждат безнадеждно остарели за нея и изрази надежда, че новата администрация, оглавявана от Тони Блеър, ще подобри ситуацията към по-добро.
Според Тебът това е причината за „бягството“ на Даяна в Париж, тя е искала да се скрие от шумотевицата и „да изчака бурята“.
„Тя не се върна в четвъртък, както беше планирано, защото торите се опитаха да я нападнат отново заради нейната позиция. Обвиниха я, че използва кампанията за егоистични цели и е насочила вниманието към нейния човек, което много я е разстроило. Ако се бе върнала онзи четвъртък, може би днес всички биха били живи .... „
През януари 1997 г. тръгва и скандалът с наземните мини, когато принцесата на Уелс е в Ангола, където призова за незабавна международна забрана на наземните мини. Министърът на отбраната от партията на консерваторите Ърл Хау се противопостави на тази идея и нарече принцесата слабо информирана по въпроса.
Би Би Си наскоро завърши разследване на поредното скандално интервю от 1995 г. с принцесата.