Супербоул е най-известното спортно събитие в Америка. То бележи края на сезона в Националната футболна лига и се играе във втората неделя на февруари.
Освен че на терена се изправят най-добрите два отбора, на полувремето се създава истинско музикално шоу със звезди от световен ранг. На Супербоул са пели звезди като Бионсе, Риана, Лейди Гага, Бруно Марс, Coldplay, Еминем, Кейти Пери, а миналата неделя бе Ъшър. Също така феновете у дома се наслаждават и на ексклузивни реклами, където никъде другаде не може да се видят. Цената за тях се покачва всяка година, като 30-секунден клип струва 37 500 долара на първия Супербоул и достига до над 7 милиона през 2024 година.
Въпреки че мачът определено е интересен за спортните фенове, Супербоул през годините започна бавно да губи рейтинга си. Затова и организаторите се опитваха да привлекат най-известните изпълнители, за да могат да приковат вниманието не само на запалянковците, но и на почитателите на поп музиката. Риана успя да вдигне леко интереса през миналата година, благодарение и на разкритието, че е бременна с второ дете, но никой не предвиждаше успеха, който се постигна тази година.
И ако мислите, че интересът към тазгодишния Супербоул се дължи на втората поредна победа на „Канзас Чийфс“, извоювана в самия край на мача, или пък на изпълнението на Ъшър, който се разходи из цялата си дискография в рамките на 13 минути, не се лъжете, но не сте и изцяло прави. Всъщност рейтингът се покачи заради една дама на трибуните, която викаше с цяло гърло за „Чийфс“ и нямаше търпение да прегърне своя победител. Точно така, говорим за Тейлър Суифт.
Изпълнителката пропътува целия свят – от Токио до Лас Вегас – за да наблюдава на живо победата на любимия си Травис Келси и неговия отбор. Тейлър бе в компанията на Блейк Лайвли, Лана дел Рей и Ice Spice, като през цялото време беше толкова отдадена на това, което се случва на терена, че най-вероятно не е забелязала колко пъти камерата бе насочена към нея.
Благодарение на присъствието на Суифт, Супербоул LVIII се превърна в най-гледаното телевизионно предаване в историята и най-гледаното телевизионно събитие след кацането на Нийл Армстронг и Бъз Олдрин на Луната през 1969 година.
Предварителните данни показват, че тазгодишният мач, в който Канзас победиха Сан Франциско с 25-22 след продължения, е привлякъл средно 123,4 милиона зрители в CBS и Paramount+. Общо зрителите, които са гледали която и да е част от голямата игра, достигат 202,4 милиона.
Със 120 милиона гледания по CBS, което бележи най-голямата аудитория за една телевизионна мрежа – мачът също така постави рекорд за стрийминг на Paramount+ като най-стриймвания Супербоул досега. Срещата бе излъчена и по Nickelodeon, Univision и цифровите канали на NFL, включително NFL+.
Окончателните данни на агенциите ще бъдат оповестени по-късно тази седмица, но ако числата се окажат правилни, Супербоул LVIII ще бъде със 7% по-успешен от миналогодишния, който постави рекорд за зрители от 115,1 милиона.
Тейлър Суифт с историческа победа на тазгодишните „Грами“
Тейлър Суифт възнагради Травис Келси с целувка след класирането му на Super Bowl
2023 – годината, в която Тейлър Суифт покори света
Тазгодишните звездни реклами включваха участия на Бионсе, Дейвид и Виктория Бекъм, Арнолд Шварценегер, Бен Афлек и Дженифър Лопес, както и събирането на Дейвид Шуимър и Дженифър Анистън.
Целият футболен празник завърши с целувката между Тейлър Суифт и Травис Келси на зеления терен.