IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Как ароматите се отразяват на мозъка

17 ноември 2019 11 00

Те влияят на настроението, себеусещането, дори на усещането ни за нужди

Снимка: Istockphoto

Знаете ли, че обонятелният рецептор е протеин, способен да свързва молекули миризма, които играят основна роля в обонянието. Според SIRC, докато заекът има 100 милиона от тези обонятелни рецептори, а едно куче – 220 милиона, хората имат само около 5 или 6 милиона от тях. Но това количество ни е напълно достатъчно, за да живеем пълноценно.

Как обонянието се отразява на живота и личността ни?

Повишава усещането за вкус

Нашето вкусово усещане ни казва дали храната е солена, горчива, кисела, сладка. Носът обаче е този, който знае дали храната е вкусна или не. Той помирисва храната, докато ядем и изпраща съобщения до мозъка, който ги комбинира с вкусовите рецептори и подобрява вкусовото усещане.

Кара ни да се чувстваме по-привлекателни

Всички сме склонни да купуваме парфюми, за да бъдем по-привлекателни. Но това, което не знаем е, че всъщност не самата миризма привлича другите хора. Скорошно проучване показва, че ползването на парфюм ни прави по-уверени и това е, което наистина ни прави атрактивни за другия пол.

Носи спомени

Миризмите предизвикват емоции, свързани с различни спомени. Те ни дават усещането за „връщане назад във времето“. Има дори редица научни изследвания, които показват, че миризмите активират по-интензивни емоционални спомени от картините.

Отразява се на настроението

Освен че носи спомени, миризмата предизвиква и емоции и променя настроението. Понякога един аромат може да ни накара да се натъжим или да провокира еуфория.

Може да ни направи по-сензитивни към емоциите на другите

Можем да почувстваме страх, радост, желание и други емоции само от аромата на друг човек. Това се случва, защото човешката пот и сълзите съдържат химиосигнали. Всеки химиосигнал активира различна част от мозъка ни. Така че, ако другият се страхува, потта му казва на мозъка ни, че се чувства по такъв начин и ние можем да започнем да се страхуваме.

Може да ни накара да пазаруваме

Някои марки автомобили поставят допълнителен „нов мирис на автомобил“ в своите автомобили, само за да ни накарат да ги купим. Някои магазини поставят аромати на входа, така че ние следваме аромата и купуваме нещо. Кафенета и пекарни нарочно оставят миризмата да стигне до ноздрите ни. Те просто знаят коя миризма ще убеди мозъците ни да искат да купуват техните продукти.

Автор на статията:
Tialoto.bg

КоментариКоментари