IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Какво да ядем за по-здрави нокти?

30 August 2019 13:00

Пийте повече вода, ако се чупят

Istockphoto

Здравината на ноктите зависи от много фактори. Храненето, стресът, някои вредни навици и здравословни проблеми могат да причинят изтъняване, разслояване, чупливост, пожълтяване или загрубяване на нокътните плочки. 

Ако не отделяте много време за вашите нокти, обърнете ги към вас и се вгледайте внимателно в тяхното състояние. Веднага ще познаете дали те са здрави. В случай, че забалежите някой от посочените симптоми, трябва да вземете мерки за тяхното подхранване. 

Както кожата се нуждае от достатъчно вода, за да бъде добре хидратирана, гладка и сияйна, така и здравето на ноктите зависи от живителната течност. Когато те станат по-чупливи и се разслояват, помислете какво количество пиете на ден и дали то е достатъчно. 

Освен приема на достатъчно вода, особено в горещините, ноктите се нуждаят от определени микроелемнти, за да растат по-бързо и бъдат здрави. Ето кои витамини и минерали да взимате допълнително, за да подобрите състоянието на нокътните плочки:

Витамин А

Той спомага за подхранването на кожата и ноктите, като има свойството да ускори растежа им. За целта може да го приемате под формата на хапчета или да консумирате повече рибено масло, зеле, броколи, спанак, черен дроб, яйца и други. 

В комполекс

Витамините от група В подхранват нокътните плочки и предотвратяват разслояване. Най-важен за заздравяването на ноктите е витамин B7 или биотин. За да повишите нивото му в тялото трябва да ядете храни като авокадо, яйчен жълтък, овес, банани, ядки, мляко, пшеница, грах, гъби, карфиол, сьомга и други. 

biotin

Източник: IStockphoto

Витамин С

Тъй като тялото ни не може да го синтезира, трябва да си го набавяме всеки ден. През този сезон поне има разнообразие от плодове и зеленчуци, богати на витамин С. Яжте ябълки, круши, праскови, кайсии, много цитруси, боровинки, както и зеленолистни растения, краставици, домати, чушки и други. Може да си купите и лак-заздравител, в който има нутриента. 

vegetables

Източник: IStockphoto

Витамин D

Хубавото е, че може да си го получим чрез жаркото слънце през лятото. Смята се, че при някои хора са необходими само 30 минути навън, за да се заредят с дневната си доза от витамина. С идването на есента обаче силата на слънчевите лъчи намалява. Ето защо нивата на витамин D в организма се понижават. Затова хората трябва да попълнят липсата му като консумират определени храни, които го съдържат. Такива са различните видове по-мазна риба, черен дроб, гъби, истинско краве мляко. 

Цинк

Не бива да се прекалява с употребата на минерала. Достатъчно е да ядете морски дарове и качествено месо от пасищни животни, за да си набавите цинк.

Калций

Изключително важно хранително вещество за здравината на костите, ставите и ноктите. За да нямате чуплив маникюр, яжте повече млечни продукти, както и сусамов тахан. Може да си купите и добавки, но преди това трябва да проверите за нивото на калция в организма. 

Желязо

Ако ноктите ви се чупят често, то със сигурност ви липсва желязо в хранителния режим. Проверете това чрез изследвания и вземете мерки. Наблегнете на бобовите култури, спанак и други зеленолистни, червено месо, яйца.

Автор - снимка
Автор на статията:
Ваня Гъркова

Коментари