Как пазарувате? Имате ли списък с покупки, към който се придържате? Правите ли импулсивни покупки? Влияете ли се от примамливи оферти и намаления? Отговорите на всички тези въпроси са ключът към вашето отслабване.
Стилът на пазаруване и изборът на определени магазини и супермаркети, може да има голямо влияние върху способността ви да управлявате теглото си, се твърди в ново проучване.
Изследването е обхванало покупателните навици на 2063 купувачи от Великобритания и е сравнено с техния Индекс на телесната маса (ИТМ). Идеята на анкетата е била да се види дали способността на хората да планират покупките си има връзка с тяхното тегло.
"Когато става въпрос за пазаруване на здравословна храна, всичко е въпрос на добър баланс", казва диетологът Джени Барбър. "Ако не планирате бъдещето си изобщо, вие лесно можете да напълните пазарската си количка с апетитни нездравословни продукти."
Добрата новина е, че здравословното пазаруване и здравословното хранене като цяло са навици, които могат да бъдат придобити. Ето и кои са четирите вида най-характерни купувачи:
1. Контролиращите - вероятно е да бъдат с леко наднормено тегло
Те се придържат към строг списък от покупки, никога не купуват нищо импулсивно и не се подвеждат по специални оферти и намаления. Въпреки това, те най-вероятно имат леко наднормено тегло, защото са гастрономи. Те пазаруват по-често и обичат да си угаждат твърде много по отношение на храната, която консумират.
2. Гъвкавите планьори - вероятно е да имат здравословно тегло
Те имат списък с покупки, но често излизат извън рамките му и купуват неща, които просто са им харесали на момента, като освен това се възползват и от специалните оферти. Тези купувачи най-вероятно имат здравословно тегло, защото планират менюто си напред за седмицата, а това им дава яснота, какво точно ще консумират.
3. Скитниците в магазина - вероятно е да имат наднормено тегло
Тези купувачи имат някаква смътна идея какво трябва да напазаруват в магазина, но често се поддават на фантазиите си и се впечатляват прекалено много от продуктите със специални оферти и намаления. Това пък ги кара да купуват повече нездравословни храни само заради добрата оферта.
4. Импулсивните купувачи - вероятно е да имат много високо наднормено тегло
Тези купувачи не планират изобщо седмичното си меню, предпочитайки да правят спонтанни избори в зависимост от това, което им се яде в момента или им хареса на външен вид. Ако имат достатъчно пари, те препълват количката си с всичко вкусно, което видят в супермаркета.






Радев: Само партията, която лично аз обявя, може да бъде моя партия
Белият дом ограничава достъпа на журналисти
Храните, които тровят мозъка ни всеки ден
Красимир Вълчев: Всеки от нас може да бъде поне мъничко будител
2024 г. вероятно е била най-горещата в последните 125 хил. години
Пробив в създаването на диаманти с помощта на електрони
В Китай се готвят да изстрелят ракетата Long March 2F с пилотирана мисия Shenzhou 21
SpaceX разработва „опростен“ подход към лунната мисия Starship
Дортмунд с нова победа, подгони Байерн
Херо ще дава акъл на Ботев за бой над Локо
Карлос Насар с първи думи от Бахрейн
Бомба от Разград: Легендарен треньор поема Лудогорец
Любовен хороскоп за 3 – 9 ноември
Протеинови палачинки с извара
3 картини разкриват какво ви очаква през ноември
Лунна диета за ноември
Откриха нови сигнали в мозъка, чрез които се диагностицира Паркинсон
Кои храни са най-вредни за мозъка?
Как да разпознаем инфекциозна мононуклеоза в детска възраст?
Какво е козметичен фастинг и защо набира популярност?
Остави коментар