Когато сте фокусирани върху кариерата си, е лесно да забравите, че това което правите извън офиса, е също толкова важно, колкото това, което правите в него. Става въпрос за хобита, спорт и най-вече за сън. За да имате енергията, концентрацията и креативността да се справяте със задачите на работното място, трябва да умеете да почивате от работа и то не само умствено, а и физически.

Скорошно изследване на GfK показва, че близо 30% от американците не се наспиват качествено от тревоги в професионален план. Най-засегнати са т. нар. милениуми, като при тях процентът е 39. Работата не е единственото нещо, което пречи на добрия сън. 41% от участниците признават, че проблеми в личен план също ги държат будни през нощта. 36% пък са загрижени за финансите си.

Без значение дали работа, пари, връзки, политика, здраве … не ви позволява да спите нощем, трябва веднага да прекъснете този порочен цикъл на недоспиване. Липсата на достатъчно сън веднага ще афектира живота ви и работоспособността ви. И за да си помогнете в тази посока, можете да вземете следните мерки:

1. Спрете да гледате телевизия преди лягане. Екранът превъзбужда съзнанието и пречи на съня. Същото важи и за телефоните.

2. Не тренирайте късно! Дори да сте изморени, спортът непосредствено преди сън ще попречи на тялото да се отпусне.

3. Не се хранете преди лягане. Вечерята трябва да е минимум 3 часа преди лягане, за да може да се смели.

4. Четете книга, слушайте релаксираща музика – и двете действат като приспивателно и ще ви помогнат да се унесете.

5. Удобният матрак е задължителен! Все пак не искате да се събудите с болки, сякаш някой ви е пребил, нали?

6. Медитация или йога преди сън е единствената физическа активност, която е препоръчителна. Всъщност оргазмът също ще ви помогне да заспите!

7. Плътни завеси, приглушена светлина, топли нежни цветове ще са като балсам за сетивата ви. Погрижете се спалнята ви да е кътче за релакс, а не циркова арена.