IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

5 грешки, които правите на бягащата пътека

24 август 2020 08 30

И затова не постигате желания ефект

Снимка: Istock

Бягащата пътека е сред най-популярните кардио уреди във фитнеса и сигурно често я ползвате. Повечето от вас вероятно вярват, че като потичат 30-40 минути вече са направили по-голямата част от тренировката. Уви, макар да горите калории, тъй като тичането е кардио активност има опасност да допускате грешки, вследствие на които няма да постигнете желаните резултати. Вижте кои са те и гледайте да ги избягвате:

Големи крачки

Не се напъвайте да правите големи крачки, това няма да подобри резултатите от тренировката ви, а само ще ви разконцентрира и може да паднете. Краката ви сами ще намерят точното оптимално разстояние, което ще ви помогне да да се движите максимално дълго по най-добрия начин.

Хващате се за дръжките

Ако докато тичате от време на време хващате дръжките, по-добре спрете още сега. Така само си помагате и намалявате ефективността на самите тренировки и изгорените калории. Също така, ползвайки дръжките, вие изкривявате позата си.

Опитайте се да тичате или ходите така, както бихте го направили извън пътеката.

Не загрявате

Няма значение, че тичате на пътека, това пак е физическа активност, която може да доведе до контузии, затова е задължително да загреете преди това. Пътеката е в движение, поради което не може да загрявате върху нея, за трябва да го направите предварително.

Тичате по един и същи начин

Дори на пътека, е нужно да сменяте темпото и наклона. Повечето уреди предоставят възможност да тичате под наклон и с различна скорост. Смяната на движението е важна, тъй като тялото бързо свиква с вида и типа натоварване и то спира да е ефективно.

Сменяйте режима на тичане на всеки 2 седмици.

Не дишате правилно

При тичането дишането е особено важно. Както краката ви се движат в ритъм, така и дробовете ви трябва да го правят. Важно е да не задържате дъха си и да не спирате да дишате, докато се движите. Намерете ритъм, който ви е удобен и който ви помага да издържите максимално дълго.

Автор на статията:
Tialoto.bg

КоментариКоментари