IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Бягаща пътека – колко време трябва да прекарвате на нея?

6 февруари 2020 11 00

Всичко зависи от тренировката, която провеждате

Снимка: iStock

Кардиото е неделима част от всяка тренировка и е особено важно, когато се опитвате да отслабнете. Един от най-популярните видове подобни упражнение е тичането. И докато някои от спортуващите обичат да бягат в парка на въздух, то други предпочитат затворените пространства и фитнес уредите.

Затова и много често, когато влезете в залата, виждате, че доста хора са се насочили именно към бягащите пътечки. Те са добър начин да започнете тренировката си и да загреете за следващите упражнения. А също така и доста помагат срещу излишните килограми.

Според фитнес треньора Лий Вратислав, пътечките са чудесен начин за изгаряне на калории и изграждането на по-голям аеробен капацитет, както и служи за развитието на фитнес нивото ви. Големият въпрос обаче е колко точно трябва човек да прекарва на пътечката, независимо дали тича или ходи.

бягаща пътечка

Снимка: Pexels

Според Вратислав, времето, което отделяте за тичане зависи много от тренировката, която провеждате.

Ако залагате на високоинтензивните тренировки или т.нар. HIIT, в които включвате бягане на висока скорост, то трябва да отделите около 20 минути за кардиото. Вратислав казва, че такъв вид рутина е много подходяща за изгаряне на калории за доста кратко време.

Използването на пътечката на по-ниски скорости трябва да е и по-дълго. Т.нар. джогинг е хубаво да трае около 30 минути, а обикновеното ходене – близо 40 минути. „Бавната тренировка е добра за изграждането на по-голям аеробен капацитет и така тялото ще се научи ефикасно да използва кислород по време на упражненията“, казва Лий пред „Popsugar“.

Той добавя, че по този начин организмът ви постепенно ще започне да издържа на по-голяма натовареност и ще е по-издръжлив при дълги разстояния, независимо дали тичате, или ходите.

Тези съвети винаги са добре дошли, особено за начинаещите във фитнеса, но не трябва да забравяте, че времето на бягащата пътечка е тясно свързано и с настоящото ви фитнес ниво.

бягаща пътечка

Снимка: iStock

Според Вратислав, ако тепърва прохождате в залата, трябва да се фокусирате върху по-ниските темпове на бягане или ходене. Започнете със скорост, която лесно може да поддържате в продължение на 20 минути.

Колко тренировки са нужни, за да изгорим любимите храни?

Така ще почувствате леко напрежение, но пък няма да изгубите контрол над ситуацията или да паднете от уреда. Когато вече сте напреднали и познавате добре възможностите си, може да вдигнете оборотите, но това трябва да е постепенно.

5 вредни навика, които да избягваме преди тичане

Автор - снимка
Автор на статията:
Дарена Найденова

КоментариКоментари