IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

12 богати на калий храни

21 януари 2021 10 30

И защо в никакъв случай не бива да ги пренебрегвате!

Istock

Нашето тяло се нуждае от електролити, за да поддържат системите ни в равновесие, а калият е един от най-важните минерали, които усвояваме от храната си. Знаете ли, че той е от съществено значение за здравето на сърцето, мозъка и бъбреците? Нищо чудно, че това е третият най-разпространен минерал във нашето тяло, а консумирането на богати на калий храни е много разумен избор. Според досегашните статистики електролитният дисбаланс се наблюдава при пациенти, които карат тежка форма на коронавирусна инфекция.

Когато нивата на калий са дефицитни, това причинява тежко състояние, наречено хипокалиемия. В такава ситуация, можете да почувствате сърцебиене, силно замайване и главоболие. Калиевият дефицит може да бъде предизвикан както от умствен, така и от физически стрес.

Човек има нужда от 2000 до 4700 милиграма калий всеки ден. Нашата възраст и тегло диктуват точните ни нужди. Ако не получаваме достатъчно от този минерал чрез храната си, ние трябва да го приемаме чрез добавки. Добре е да знаете, че калият помага и при лечението на алергии.

Има някои симптоми, които биха могли да означават дефицит на калий в тялото: чувствате постоянна умора; имате високо кръвно налягане; храните се предимно с пакетирани закуски и снаксове; чувствате се отпаднали и имате мускулни крампи; имате усещането, че сърцето ви прескача и бие неравномерно; усещате се замаяни и изтощени; имате запек.

А ето и 12 богати на калий храни, които трябва да включите в менюто си:

1. Авокадо

Авокадото със сигурност стана популярно през последните години. Въпреки че е един от плодовете с по-високо съдържание на калории, около 300, съдържанието му на калий е изключително. Хапването на едно авокадо ще ви достави почти 1000 милиграма калий. Друго предимство на този плод е, че е пълен с мононенаситени мастни киселини, необходими за здравето на сърцето.

2. Сини сливи

Въпреки че действат разхлабващо, сините сливи съдържат много калий. Те са чудесен източник и на витамини, по-специално на витамин А.

3. Банани

Кой не обича банани? Те са едни от най-лесните за консумация плодове, а и могат да се използват в толкова много рецепти. Можете дори да направите палачинки или сладки от банани. Те са богати на калий и фибри. Един голям банан ще ви даде около 480 мг калий и около 120 калории. Бананът е най-доброто допълнение към закуската ви от овесена каша, смути или кисело мляко.

4. Зрял, бял боб

Белият фасул е много богат на този минерал, а освен това е чудесен източник на фибри и фолиева киселина.

5. Цвекло

Повечето хора не обичат да консумират цвекло, а би трябвало да го правят. Една чаша от този зеленчук може да съдържа над 1300 мг калий. Този зеленчук е богат и на цинк, което ще засили имунитета ви. Просто добавете резен цвекло към следващия си сандвич или в салатата си.

6. Сладки картофи

Сладките картофи са отличен заместител на обикновените, а освен това имат нисък гликемичен индекс и високо съдържание на фибри. Ако консумирате една чаша от тези оранжеви картофи, ще получите над 440 мг калий. Освен това те имат само около 100 калории на порция и са чудесни за хората с диабет. Може да ги изпечете с малко канела.

7. Сьомга

Ако консумирате една порция сьомга, ще получите над 380 милиграма калий. Дивата сьомга е най-полезна, защото е пълна с омега-3.

8. Спанак

Спанакът е един много полезен зеленчук. Може да се използва за приготвяне на салата, в сандвич или като съставка за смути. Ползите за здравето ни от него са изключителни. Само една чаша от него съдържа 165 мг калий и само около пет калории. Освен че е богат на калий, спанакът е отличен източник на желязо.

9. Сок от моркови

Сокът от моркови е много полезен за здравето на очите. Той съдържа антиоксиданти, които могат да ви помогнат в борбата с рака. Ако изпиете само една чаша от този еликсир, ще получите над 680 милиграма калий.

10. Кисело мляко

Киселото мляко е с високо съдържание на калций и има над 350 милиграма калий в една чаша. Можете да използвате този млечен продукт за приготвяне на сосове, десерти или за закуска в добавка с ягоди, банани и киви.

11. Сушени кайсии

Сушените кайсии може да имат малко повече захар от пресните, но нивата на калий са около 65 мг за всяка. Това е добро количество минерали за толкова малко храна.

12. Нар

Нарът е плод, който е зареден с антиоксиданти, както и с флаваноли. Те могат да ви помогнат при възпаление, артрит и дори да подобрят паметта ви. В един плод има над 650 мг калий, защо да не нароните част от семената му във вашата зелена салата?

Автор - снимка
Автор на статията:
Teodora Dragoeva

КоментариКоментари