IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Храни срещу високо кръвно

4 юни 2019 11 30

Ето какво да включите в менюто си

Снимка: Pexels

Снимка: Pexels

Високото кръвно налягане не е за подценяване. То може да доведе до животозастрашаващи ситуации. За да се избегне този риск диетолози препоръчват определени храни, които да бъдат включени в дневното меню. Бет Миъртънс, цитирана от Daily Express съветва:

Зеленчуци

Редовната консумация на 4-5 порции зеленчуци се свързва с понижен риск от високо кръвно налягане. „Наблягайте на разнообразието и избирайте зеленчуци с различни цветове, които осигуряват различни хранителни вещества“, съветва специалистката от Dietitian and Heart Foundation.

Плодове

Плодовете са богат източник на калий, магнезий и фибри. Полезни са както пресните, така и замразените. Отлична следобедна закуска са шепа плодове с йогурт или ядки.

Снимка: Pexels

Пълнозърнести храни

Редовната консумация на богати на фибри храни като кафяв ориз, пълнозърнеста паста, пълнозърнест хляб, овесени ядки, се свързва с по-добро здраве на сърцето и с 30 процента по-нисък риск от смъртност от сърдечносъдови заболявания. Бет Миъртънс съветва да се следи размерът на порциите, тъй като с пълнозърнестите храни може да се прекали. Ако порцията изглежда малка, към нея е препоръчително да се прибавят повече зеленчуци.

Снимка: Pexels

Нискомаслени млечни продукти

Комбинирането на зеленчуци, плодове и пълнозърнести храни с нискомаслени млечни продукти – мляко, йогурт, сирене, се свързва с по-големи ползи срещу повишено кръвно налягане, отколкото увеличеният прием само на плодове и зеленчуци. „Изберете нискомаслено мляко или йогурт без вкусови добавки и ги съчетайте с пълнозърнест продукт, например овесени ядки, дребни безкостилкови плодове и ядки, и вече имате рецепта за успех. Отлична сутрешна или следобедна закуска са също пълнозърнестите крекери, гарнирани с домат или авокадо“, казва диетоложката.

Снимка: Pexels

Ядки и семена

Ядките и семената са богати на ненаситени мазнини, протеини, витамини и минерали, и са неизменна част от здравословното и балансирано хранене. Бет Миъртънс препоръчва те да присъстват във всекидневното меню, като съветът на диетоложката е да се избягват осолените и подсладените ядки и семена.

Снимка: Pexels

Автор - снимка
Автор на статията:
Петя Славова

КоментариКоментари