IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Как да се справим с емоционалното хранене?

3 февруари 2020 11 00

То може да доведе до здравословни проблеми

Снимка: iStock

Като малки ни се казва, че храната ни е нужна за повече енергия и трябва да гледаме на нея като гориво за организма. Но с времето забелязваме, че може да се обръщаме към любимите си ястия не само когато сме гладни.

Някои хора побеждават тъгата и разочарованията с кофа сладолед или пък с няколко парчета пица, независимо че са си обещали никога повече да не посягат към вредните храни. Стресът също „помага“ за едно пакетче чипс. Казваме си, че това ще е само веднъж и няма да навреди на фигурата ни, но често този период се повтаря повече от необходимото.

емоционално хранене

Снимка: iStock

Експертите наричат това състояние „емоционално хранене“. Според Дженифър Холиншед, то се отключва от много причини и се ражда по различен начин при всеки от нас. Ако емоционалното хранене се превърне в навик, то може да доведе до напълняване и чувството, че нямате контрол, когато се намирате около вредни храни.

Според учените, много неща могат да причинят „емоционално хранене“, включително расизъм, хомофобия, физическо или сексуално насилие. То, само по себе си, не се счита за хранително разстройство, но може да доведе до подобно състояние.

Дженифър Холиншед споделя няколко съвета относно това как може да се справим с този проблем.

Първата стъпка е да намерите друго занимание, когато се чувствате стресирани. Вместо да посегнете към вредните храни, можете да отидете да потренирате или пък да се обърнете към медитацията. „Потърсете си стратегия, която ще ви помогне да намалите нивата на стрес“, казва Холиншед пред „Insider“.

емоционално хранене

Снимка: iStock

Така тя съветва и да си водите „хранителен дневник“, който ще ви помогне да си създадете здравословен график на хранене. Според клиники, това е добра идея, за да се справите с „емоционалното хранене“. Вътре може да записвате емоциите, които изпитвате преди, по време и след ядене.

„Търсете сходствата. Например, „Обръщам се към емоционалното ядене, когато съм ядосан/а и не искам да чувствам негативизъм“

Дженифър обаче казва, че всеки е различен и трябва да подхождаме с търпение към себе си. „Създайте си нови навици, които да усъвършенствате с времето, но не бързайте“. Тя предлага, когато се приберете вкъщи след дълъг ден да изпиете една голяма чаша вода и да започнете медитация, за да се отървете от стреса.

емоционално хранене

Снимка: iStock

Според Холиншед, това ще ви помогне да забравите за „емоционалното хранене“ и да се справите с проблема. Също така, „ще усетите подобрение във физическото, психическото и духовното си състояние“, твърди Дженифър.

Как да подобрите хранителните си навици?

Автор - снимка
Автор на статията:
Дарена Найденова

КоментариКоментари