Слушането на музика не само ще ви спаси от скуката, но може да направи тренировката ви по-ефективна. Според учените то повишава настроението и увеличава издръжливостта ви. Важно е музиката да е синхронизирана с ритъма и динамиката на тренировката ви. Например ако сте на спининг, музиката трябва да има силен бийт, който да ви помага да въртите педалите в ритъм.

Изследване от 2006 твърди, че по-бързата музика помага на бегачите да увеличат издръжливостта си и километража без да се преуморяват. Друго проучване от 2010 обяснява, че музиката действа положително по 2 причини – забавя умората и повишава капацитета на тренировката. Музиката вдига нивата на издръжливост, сила, енергия. Освен това тя може да ви разсее от болката.

Най-популярните стилове за тренировка: Изследване от 2012, в което участвали 184 души, които бири разпитвани относно типа музика, който предпочитат, показва, че най-харесвана за спортуване е хип-хоп музиката (27,7%), следвана от рок (24%), поп (20,3%) и кънтри (12,7%). Повечето разпитани споделили, че слушат музика по време на спорт, защото тя ги мотивира да се потят по-усърдно.

Любопитно! Ако слушате музика при тренировка, се нуждаете от 7% по-малко кислород, тъй като тя ви помага да синхронизирате дишането си и да повишите ефективността си.

Ето ви някои идеи за плейлист, който ще ви накара да се изпотите здраво!

Love you more, KREAM

Тhinking about you, CALVIN HARRIS, AYAH MARAR

Kamli, DHOOM 3

Starboy, THE WEEKEND, DRAFT PUNK

Wake me up, AVICII

Ziddi dil, MARY KOM

Harlem Shake, BAAUER

Titanium, DAVID GUETTA, SIA

Dangal Title Track, DANGAL

Zinda, BHAAG MILKHA BHAAG

Burn, ELLIE GOULDING

Sexy Back, JUSTIN TIMBERLAKE, TIMBERLAND

Counting Starts, ONE REPUBLIC

Harlem Shake, BAAUER

Locked Out Of Heaven, BRUNO MARS, SHEPARD, SULTAN

Sweet Nothing, Calvin Harris, FLORENCE WELCH