Понякога супер елементарни неща водят до големи резултати за тялото ви. Например движения като лазенето се оказват изключително полезни и стягащи почти всички мускули. Колко често лазите в настоящата си тренировка?

Точно така, изобщо! И това е една от първите причини, поради която трябва да опитате. Мускулите привикват на всякакви движения и трябва да им осигурите разнообразие и да ги изкарате от зоната им на комфорт. Давайте смело – придвижвайте се на четири крака като мечка, подпирайте се с ръце като маймуна или пък се правете на паяк и бебе. Всичко това ще доведе до огромни резултати, защото:

1. Участват активно коремните мускули

„Животинското лазене ангажира голяма група коремни мускули като не натоварва излишно кръста. Гърбът ви също не е стресиран, нито вратът ви. За да се придвижвате като животните трябва да ползвате много активно стомаха си, издава индийският експерт Мадури Руия.

2. Широкоспектърно и разнообразно

Активности като скачане и тичане имат вариации, но не и колкото лазенето. Можете да се придвижвате настрани, напред, назад, нагоре, надолу, ползвайки колене, или пък на много нисък клек; на лакти или на длани… импровизирайте и включете максимален брой мускулни групи.

3. Подобрява тонуса и гъвкавостта

Животните обикновено не са толкова високи, колкото хората, така че с лазенето в различните му форми вие сте постоянно „прегънати“ и това подобрява гъвкавостта ви.

4. Не се нуждаете от екипировка и специални условия

Можете да извършвате лазенето без допълнителна екипировка. Работите със собствено тегло и можете да го практикувате буквално навсякъде.

5. Изостря ума

Знаете ли, че лазенето провокира нервната система. То праща сигнали до мозъка да пази баланса на тялото при всяка промяна в позата му. Това подобрява координацията между ума и тялото.

Важно! Ако имате проблем с коленете, врата, болки в коленете и гръбнака, се консултирайте с лекар (ортопед, кинезитерапевт) преди да започнете да лазите активно.