Клаудия Шифър е толкова отдадена на фигурата си, че все още може да се похвали с дънки от 1993 година, които ѝ стават и често са част от визията ѝ.
В есе, написано за The Guardian, супермоделът си спомни за тоалет, носен за първи път преди 30 години, включително и дънки по дизайн на Карл Лагерфелд. Шифър споделя, че всяка една нейна дреха има специална история и се свързва с момент от миналото, който помни много добре и може да разкаже с най-малката подробност.
„През 1993 година носех чифт дънки и дънково яке, комбинирани с блуза, колани и каубойски ботуши на модния подиум и за реклама на Chanel“, пише 52-годишната моделка. По думите ѝ, по онова време денимът е бил считан за висша мода, докато днес се смята за ежедневно облекло, което всеки трябва да притежава в гардероба си.
Според Шифър, именно Карл Лагерфелд превръща една обикновена дреха в луксозна, използвайки красиви тъкани, брандиране и емблематичните копчета, върху които е изписано „CC“. Моделката си спомня, че е прекарала всичките си съзнателни години, носейки дънки, чувствайки се удобно, стилно и красиво.
Оказва се, че Клаудия все още притежава дънките от '93 и ги носи на множество поводи, защото, по думите ѝ, те никога няма да излязат от мода. Дизайнът е с висока талия и прави крачоли, като точно такива модели се завръщат в момента по магазините. Освен това дънките на Шифър са с наситено син цвят и уникални избродирани детайли. Макар нюансите леко да са избледнели през времето, до този момент моделът не е трябвало да бъде поправян.
Супермоделът също така се радва, че все още може да облече дънки на 30 години. „Те са част от моя живот и са скъпоценно притежание като бижутата или любимите ми картини. И честно казано, харесва ми фактът, че все още ми стават“, хвали се Шифър.
Клаудия е дългогодишен почитател на денима. Преди две години тя обедини сили с FRAME, за отбележи 50-ия си рожден ден, създавайки два модела дънки за марката. Лимитираната колекция включваше черни дънки с широки крачоли и тесни светли дънки, като част от печалбите бяха отредени за УНИЦЕФ.
Шифър, която е дългогодишен посланик на организацията, каза по това време, че много се гордее с факта, че представлява УНИЦЕФ и може да я подкрепя чрез различни инициативи, включително и модната си колекция. „Тяхната работа включва защита и обучение на деца в най-опасните места в света, както и оказване на влияние върху законите и политиките за извършване на фундаментални промени“, споделя тя. За първи път се включва в инициативата през 1997 година и продължава да я подкрепя до днес.
Клаудия също така получи специална почит от други модни марки, включително Balmain, Dolce & Gabbana, Isabel Marant и Versace, които пуснаха колекции с ограничено издание или еднократни модели в чест на юбилея ѝ.
Освен това, моделката получи и специална кукла Барби, която носи две от любимите ѝ визии на всички времена – Versace и Balmain. И двете играчки, създадени в чест на 50-ия рожден ден на Шифър, изглеждат почти идентични с емблематичните моменти, от които са били вдъхновени.
Клаудия Шифър: Дивото и елегантно момиче на модата
Клаудия Шифър: Една икона във висшата мода
Клаудия Шифър: Остаряването е естествен процес
Една от куклите, по които Клаудия работи в тясно сътрудничество с Barbie, пресъздава синята рокля, която е носена по време на есенно-зимното шоу на Versace през 1994 година. Дизайнът се отличава с характерния корсет на марката и плавна права пола. С дългата руса коса на Шифър, високите скули и известната усмивка, репликата на Barbie е лесно разпознаваема.
Колаборацията на Клаудия с Barbie включва и кукла, носеща много по-скорошен, но също толкова сантиментален тоалет от колекцията пролет/лято 2016 на френската модна къща Balmain.