IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Бела Хадид с първи думи след скандалната си реклама за Олимпиадата

30 юли 2024 17 40

Моделката беше критикувана заради използването на трагедията от Мюнхен '72

Снимка: Getty Images

Снимка: Getty Images

Бела Хадид най-накрая наруши мълчанието си около скандалната реклама, която направи с Adidas в навечерието на олимпийските игри в Париж. Малко преди старта на спортния форум, тя и спортната марка пуснаха видеа и снимки на нов чифт обувки, който почита 52-рата годишнина от атентатите на Олимпиадата в Мюнхен през 1972 година. Вместо обаче да бъдат поздравени за действията си, Хадид и Adidas бяха засипани с критики.

Сега, две седмици по-късно, Бела излезе с официално съобщение в социалните мрежи. Тя го написа в своите истории в Instagram, признавайки грешката си, като в същото време хвърли вина върху Adidas и екипа си. По думите на Бела, трите страни е трябвало да бъдат по-добре запознати с историята и да направят по-задълбочено проучване преди самата кампания.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by bhn1 (@bellahadidnews1)

„Въпреки че намеренията на всички бяха да направят нещо положително и да обединят хората чрез изкуството, колективната липса на разбиране от всички страни подкопа процеса. Не вярвам в омразата под каквато и да е форма, включително антисемитизма. Това никога няма да се промени и заставам зад тези думи с пълна сила“, пише моделката.

Тя обясни, че иска феновете ѝ да чуят всичко от това директно от нея, а не от нейни представители или медиите. „Никога не бих се ангажирала съзнателно с каквото и да е изкуство или произведение, което е свързано с ужасяваща трагедия от какъвто и да е вид. Преди излизането на кампанията нямах представа за историческата връзка с жестоките събития през 1972 година. Шокирана съм, разстроена съм и съм разочарована от липсата на чувствителност в тази кампания. Ако бях уведомена по-рано, никога нямаше да участвам“, допълва Хадид.

27-годишната Бела написа още, че сърцето ѝ е наранено, защото много хора са направили връзка между рекламата и свободата на палестинския народ. По думите ѝ, двете ситуации са напълно различни.

„Палестина не е синоним на тероризъм. Тази кампания неволно изтъкна събитие, което не представя кои сме“, допълни сестрата на Джиджи Хадид.

Тя завърши прочувствената си изповед като написа „Винаги ще стоя зад моя народ от Палестина, като същевременно ще продължа да се застъпвам за свят, свободен от антисемитизъм. Антисемитизмът няма място в освобождението на палестинския народ. Винаги ще подкрепям мира вместо насилието, всеки ден. Омразата няма място тук и аз винаги ще защитавам не само моя народ, но и всеки човек по света“.

По-рано през юли Adidas пусна кампания с участието на 27-годишната Хадид за новото пускане на ретро модела SL72, който първоначално дебютира през 1972 година, когато се провеждат Олимпийските игри в Мюнхен. Сестрата на Джиджи Хадид е явен поддръжник на Палестина и с гордост демонстрира палестинските си корени. Именно затова включването ѝ в кампанията, както и използването на точно тези игри като цяло, предизвикаха полемика.

На Олимпиадата в Мюнхен през 1972 година палестински терористи от екстремистката групировка, известна като „Черен септември“, нахлуха в олимпийското село, където убиха двама членове на израелски отбор и взеха за заложници още деветима спортисти. Всички заложници, както и един германски полицай, бяха убити в крайна сметка. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Nice Kicks (@nicekicks)

От Adidas споделиха снимки, показващи Хадид с надпис „Давам на Бела Хадид своите цветя в SL 72“. Оттогава обаче всички изображения от кампанията, включващи модела, бяха премахнати от социалните профили на марката.

Бела Хадид си хвана гадже – професионален каубой

След 100 дни битка с лаймската болест, Бела Хадид се завърна към модата

Бела Хадид разказа за тежките 100 дни на лечение

Кампанията и ролята на Хадид бяха критикувани от някои в социалните медии, включително от Американския еврейски комитет, който публикува изявление на 18 юли.

„На Олимпийските игри през 1972 г. в Мюнхен 12 израелци бяха взети за заложници и убити от палестинската терористична група „Черен септември“. За Adidas да избере вокален анти-израелски модел, за да припомни тази мрачна Олимпиада, е или масивно недоглеждане или умишлено подстрекателство. Нито едно от двете не е приемливо“, пишат от организацията. Малко по-късно те се поправиха и написаха, че загиналите израелци са 11, както и един германски полицай.

На 18 юли от Adidas споделиха свое изявление, в което се извиниха за всяко причинено страдание или неудобство заради връзките, които са направени с трагичните исторически събития през 1972 година. „В резултат на това преразглеждаме остатъка от кампанията. Вярваме в спорта като обединяваща сила по целия свят и ще продължим усилията си да подкрепяме разнообразието и равенството във всичко, което правим“.

Дни по-късно от марката публикуваха и второ извинение, този път насочено към Хадид и партньорите им, заради „всяко отрицателно въздействие“, което полемиката около кампанията може да е оказала върху тях. Все пак те повториха, че рекламата няма връзка с трагичните събития в Мюнхен.

За още новини от света на звездите и модата последвайте Tialoto в Instagram и харесайте страницата ни във Facebook

Автор - снимка
Автор на статията:
Дарена Найденова

КоментариКоментари