Кой не е имал по-усилен косопад в някакъв момент от живота си? Понякога може да забележим повече косъмчета по възглавницата или по плочките в банята, но в тези случаи може да става въпрос за сезонен косопад. Но когато окапването се засилва и продължава няколко месеца, трябва да се открие причината.

Стрес, некачествена козметика, използването на някои видове медикаменти, нездравословен начин на живот. Това са основните фактори, причиняващи косопад.

Ето няколко мита за окапването на косата, в които трябва да спрете да вярвате.

Мит 1 – Само мъжете са засегнати от оплешивяване

Косопадът не означава, че нещо не е наред с една от вашите Х-хромозоми. Всъщност жените страдат много по-често от окапване на косата, в сравнение с мъжете. Смята се, че около 40% от женското население има по-засилен косопад в някакъв момент от живота.

Мит 2 – Честото миене води до косопад

Хигиената е важна, но според дерматолози миенето на косата два пъти седмично е напълно достатъчно. Повече от това е прекалено и по-скоро може да увреди състоянието на скалпа на главата, да изсуши косата и кожата, но не и да доведе до косопад.

Мит 3 – Прекаленото ресане причинява окапване на повече коса

Много хора обичат да разрешат косата си още докато е мокра, но това е погрешен ход, защото така може да се получи накъсване. Иначе прекаленото ресане на косата не е за препоръчване, но не заради косопада, а отново заради здравината на скалпа. Особено ако е с пластмасови гребени, които могат да раздразнят кожата.

Мит 4 – Боядисването е причина за косопад

В днешно време има все повече нови бои за коса, разработени по нови формули, които щадят косата. Разбира се, тези с амоняк увреждат косата, но има такива без тази вредна съставка, които дори могат да я подхранят.

Мит 5 – Бръсненето помага при косопад

Този факт няма как да е верен. Ако косата ви е оредяла, то най-вероятно има някакъв по-сериозен проблем, до който трябва да достигнете. Дори и да острижете косата си нула номер, тя няма да стане по-дебела и хубава.

Ако искате да подобрите състоянието на вашата коса и намалите косопада, първо променете хранителния си режим. Старайте се да приемате разнообразни продукти като плодове, зеленчуци, месо, яйца и млечни продукти. От тях ще си набавите ценни вещества, които ще подхранят косъма.

На второ място, почистете гребените и четките си. Натрупалата се мръсотия по тях може да предизвика възпаление, сърбеж и образуването на пъпки. Ако ползвате пластмасови гребени, по-добре е да ги замените с дървени. Освен това, след измиването на косата, не я търкайте прекалено с кърпата, за да не повредите здравината на косъма. И нещо много важно – купувайте си по-качествена козметика, според типа на вашата коса.